Ψηφιακό Ραδιόφωνο: πολύ κακό για το τίποτα;

Εντύπωση προκαλούν οι εξαγγελίες του Υπουργείου Ψηφιακής πολιτικής για ενεργοποίηση του ψηφιακού Ραδιοφώνου ήδη από το επόμενο εξάμηνο. Κι αυτό γιατί δεν υπάρχει καμία προετοιμασία για την συγκεκριμένη τεχνολογική εξέλιξη, δεν είναι γνωστό αν η ραδιοφωνική αγορά είναι έτοιμη να επενδύσει τα διόλου ευκαταφρόνητα ποσά που απαιτούνται και τέλος δεν υπάρχουν ευνοϊκές συνθήκες υιοθέτησης της τεχνολογίας από το ακροατήριο. Παρότι λίγα έχουν γίνει γνωστά για τις ακριβείς προθέσεις του Υπουργείου και οι αρμόδια επιτροπή εμπειρογνωμόνων φαίνεται να μελετάει τα σχετικά θέματα αυτή τη στιγμή, εκτιμούμε ότι πρόκειται για μια προσπάθεια ενεργοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας DAB+ (ψηφιακή εκπομπή ήχου δεύτερης γενιάς) η οποία έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες με αμφιλεγόμενα αποτελέσματα.

Ένα από τα πιο μελανά στοιχεία της νέας τεχνολογίας είναι ότι απαιτεί την προμήθεια νέων ακριβών ραδιοφωνικών δεκτών από τους ακροατές, με το φτηνότερο ραδιοφωνικό δέκτη να ξεκινάει στα 20€ και τιμές δεκτών μέσης χρήσης που κινούνται στα 150€. Επιπλέον, οι διαστάσεις κατά μέσο όρο είναι αρκετά πιο μεγάλες από αυτές που έχουμε συνηθίσει στο αναλογικό ραδιόφωνο. Εδώ έγκειται και μια από τις δυσκολίες της ψηφιακής μετάβασης, δεδομένου ότι η δημοτικότητα του αναλογικού ραδιοφώνου βασίζεται στην ύπαρξη δεκάδων υπαρχόντων δεκτών στην καθημερινή ζωή του ακροατή: στο κινητό, στο αυτοκίνητο, στο ξυπνητήρι, στο στερεοφωνικό συγκρότημα του σαλονιού, στο φτηνό ραδιοφωνάκι στη δουλειά. Θα περάσουν σίγουρα αρκετά χρόνια μέχρι τα κινητά και τα αυτοκίνητα που έρχονται στην Ελλάδα να αποκτήσουν DAB+ αλλά και μέχρι να αποφασίσουν οι καταναλωτές να βάλουν τα νέα ραδιόφωνα στην καθημερινότητά τους. Τα πράγματα είναι ακόμη πιο κρίσιμα, αν λάβει κανείς υπόψιν ότι οι βασικότεροι ανταγωνιστές, τα πολυμέσα και οι υπηρεσίες ροής μέσω διαδικτύου, γίνονται όλο και πιο προσβάσιμα με ελάχιστο κόστος στις ήδη υπάρχουσες κινητές συσκευές, αλλά και σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης και εσωτερικής υποτίμησης, που ο καταναλωτής μετράει και το τελευταίο ευρώ.

Ερωτηματικά υπάρχουν όμως και για την πλευρά των ραδιοφωνικών σταθμών. Η ψηφιακή εκπομπή απαιτεί την αγορά νέων πομπών, ενώ η εκπομπή γίνεται σε μπουκέτα παρόμοια με αυτά της ψηφιακής τηλεόρασης. Ως αποτέλεσμα, οι περισσότερες χώρες του εξωτερικού έχουν επιλέξει τη σύσταση ενιαίου ψηφιακού παρόχου, όπως αυτού της Digea, στον οποίο οι ραδιοφωνικοί σταθμοί θα πληρώνουν ενοίκιο για να εκπέμπουν. Τα ερωτήματα για τη βιωσιμότητα του μοντέλου, αλλά και οι κίνδυνοι από την συγκέντρωση της υποδομής σε έναν ιδιωτικό φορέα είναι προφανή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα άλλωστε το πρόσφατο κλείσιμο αρκετών ελληνικών τοπικών τηλεοπτικών σταθμών που δεν μπόρεσαν να αντεπεξέλθουν στο ενοίκιο της Digea, το οποίο ήταν κατά πολύ υψηλότερο από το κόστος της αναλογικής εκπομπής στην οποία είχαν επενδύσει. Έτσι λοιπόν, το μεγαλύτερο ερωτηματικό εστιάζει στο κατά πόσο οι ήδη καταπονημένοι από την κρίση και την υψηλή φορολογία ραδιοφωνικοί σταθμοί θα επιλέξουν να προχωρήσουν στις επενδύσεις που απαιτούνται για την απόκτηση άδειας αλλά και την ενοικίαση χώρου σε μια ψηφιακή πλατφόρμα που ελάχιστος κόσμος θα παρακολουθεί.

Έτσι λοιπόν το συμπέρασμα είναι αρκετά σαφές: οι προοπτικές του ψηφιακού ραδιοφώνου δεν είναι διασφαλισμένες. Απαιτείται χρόνος και ριζικές αλλαγές στον τρόπο που κινείται η ραδιοφωνική αγορά. Η προσπάθεια του Υπουργείου Ψηφιακής πολιτικής να θεσμοθετηθεί το ψηφιακό ραδιόφωνο από κοινού μαζί με το αναλογικό δεν είναι κατ’ ανάγκη μάταια, επειδή το νομικό πλαίσιο δεν πρέπει να κρατάει πίσω την τεχνολογική και οικονομική εξέλιξη και ορισμένες περιπτώσεις μπορεί και να την ενθαρρύνει. Ωστόσο το ψηφιακό ραδιόφωνο έχει ακόμη πολύ δρόμο, τουλάχιστον μια δεκαετία, -αν δεν ξεπεραστεί από τις εφαρμογές της κινητής τηλεφωνίας μέχρι τότε. Εν τω μεταξύ λίγοι θα είναι αυτοί που θα πληρώσουν τις ψηφιακές άδειες και ακόμη λιγότεροι αυτοί που δεχτούν να πληρώνουν κάθε μήνα την ραδιοφωνική digea. Γι’ αυτό λοιπόν το Υπουργείο καλό θα ήταν να αφήσει τα πυροτεχνήματα και τις τυμπανοκρουσίες για το ψηφιακό ραδιόφωνο και ας προσπαθήσει να δώσει ουσιαστικές λύσεις στο ραδιόφωνο όπως είναι σήμερα.

ετικέτες: 
γεωγραφική τοποθεσία: 

Σχόλια

Γιατί σας έπιασε η πρεμούρα να δυσφημίσετε το DAB+ και να το ξορκίσετε στο απώτατο μέλλον για την Ελλάδα; Μήπως γιατί αντιληφτήκατε ότι το DAB+ απαιτεί πάροχο δικτύου και τελειώνουν τα «καπετανάτα» στις κορυφές των βουνών, διαχωρίζοντας την ήρα από το στάρι;

Για τα πλεονεκτήματα του DAB+ (π.χ. ότι μπορεί για πρώτη φορά ολόκληρη η χώρα να ακούσει το σύνολο των ραδιοφώνων της ΕΡΤ), μούγκα στην στρούγκα;

Μέχρι να δούμε τι θα αποφασίσουν στο υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, ρίξτε μια ματιά στις ιστοσελίδες worlddab και wohnort για να δείτε προς τα πού το πάνε κι οι κουτόφραγκοι Ευρωπαίοι.

Αν αυτή είναι η λύση ώστε να εξαφανιστούν δια παντός οι πειρατές διαφημισάκηδες των βουνών,  να προχωρήσει εδώ και και να τους επιβάλουν τα αντίστοιχα πρόστιμα για όσα χρόνια λειτουργούσαν χωρίς άδεια...

Συμφωνώ με τον φίλo που σχολίασε το θέμα του αναρχίας στο ραδιοφάσμα όπω ακριβως έγινε με την τηλεόραση για να πληρώνουν όλοι και τα «καπετανάτα» στις κορυφές που σχολίασε έτερος φίλος.Ήδη η Ελληνική αγορά παρέχει ραδιοφωνικούς δέκτες που υποστηρίζουν την τεχνολογία DAB σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές.Η προσαρμογή πρέπει να γίνει άμεσα με πρώτο βήμα την απολαθήλωση απομάκρυνση όλων των παράνομων παρασιτιών κεραιών που δεν αναφέρονται στην ιστοσελίδα του ΕΣΡ και να αποδωθούν ευθύνες σε όσους τις εγκατέστησαν.

Το ότι δεν ακούγεται η ΕΡΑ παντού οφείλεται στην ΕΡΑ και όχι σρην αναλογική ραδιοφωνία. Το αν υπάρχουν πειρατές (που δεν υπάρχουν μόνο στην Ελλάδα, το Λονδίνο έχει 80+) επίσης οφείλεται στις αρχές και στις αποφάσεις εκάστοτε κυβερνήσεων, όχι στο αναλογικό ραδιόφωνο. Από κει και πέρα βλέπω πολλούς που κάνουν τα "στραβά μάτια" στα ψέματα, πλέον, της κυβέρνησης περί "τσακίσματος" των ολιγαρχών καθώς αυτοί θα βγουν κερδισμένοι με μια μετάβαση στην ψηφιακή ραδιοφωνία ενώ πολλοί μικροί θα βάλουν λουκέτο. Αλλά αυτό θέλουν κάποια λαμόγια μου μιλάνε εδώ μέσα στα σχόλια. Τα ίδια λοιπόν εύχομαι σ'αυτούς.

[quote=Νίκος]

Γιατί σας έπιασε η πρεμούρα να δυσφημίσετε το DAB+ και να το ξορκίσετε στο απώτατο μέλλον για την Ελλάδα; Μήπως γιατί αντιληφτήκατε ότι το DAB+ απαιτεί πάροχο δικτύου και τελειώνουν τα «καπετανάτα» στις κορυφές των βουνών, διαχωρίζοντας την ήρα από το στάρι;

Για τα πλεονεκτήματα του DAB+ (π.χ. ότι μπορεί για πρώτη φορά ολόκληρη η χώρα να ακούσει το σύνολο των ραδιοφώνων της ΕΡΤ), μούγκα στην στρούγκα;

Μέχρι να δούμε τι θα αποφασίσουν στο υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, ρίξτε μια ματιά στις ιστοσελίδες worlddab και wohnort για να δείτε προς τα πού το πάνε κι οι κουτόφραγκοι Ευρωπαίοι.

[/quote]

Δεν θεωρούμε ότι το εν λόγω άρθρο "δυσφημίζει" το DAB+ και αν παρακολουθείτε το radiofono.gr θα δείτε ότι η αρθρογραφία για την ψηφιακή ραδιοφωνία προσπαθεί να κρατήσει μια ισορροπημένη στάση για αυτή τη νέα τεχνολογία, η οποία με βάση την εφαρμογή τις στις άλλες χώρες, είναι ομολογουμένως αμφιλεγόμενη. Αν θέλετε τη γνώμη μας, είναι σαφώς προτιμότερο να υπάρξει ψηφιακό ραδιόφωνο DAB+ από το να προλάβει να  αντικατασταθεί συνολικά η χρήση του ραδιοφώνου από άλλες ψηφιακές υπηρεσίες (ροής, κινητής τηλεφωνίας κλπ). Από την άλλη, κάτι τέτοιο απαιτεί σοβαρές πολιτικές κινήσεις και ρεαλιστική στρατηγική και όχι τυμπανοκρουσίες και κινήσεις εντυπωσιασμού. Το να καλιεργείται η εντύπωση ότι μέσα σε έξι μήνες θα λειτουργεί το ψηφιακό ραδιόφωνο ήταν μια επιπολαιότητα του Νίκου Παππά και από ό,τι φαίνεται ο Λευτέρης Κρέτσος το πήρε πίσω, ενώ τελικά και μετά από πιέσεις των δημοσιογράφων ο τελευταίος φαίνεται να παραδέχτηκε ότι δεν έχει νόημα να καθυστερήσει η αναλογική αδειοδότηση μέχρι να μπορέσει να προχωρήσει ταυτόχρονα και η ψηφιακή.

Το ζήτημα των παρόχων δικτύου ορθώς τίθεται και όντως η κατάσταση είναι χαώδης, το έχουμε επισημάνει σε προηγούμενα άρθρα μας και έχουμε δεχτεί και απειλές γι' αυτό από πειρατές επιχειρηματίες. Βέβαια όπου ακούς εργολαβία μονοπώλιο, ανθρώπινο κρέας μυρίζει. Και η περίπτωση της Digea, αλλά και των διοδίων, των τηλεοπτικών αδειών, του σιδηροδρόμου κλπ δείχνει ότι τελικά κερδίζει το κεφάλαιο και τα καρτέλ και χάνει ο καταναλωτής. Και φυσικά συμφωνούμε τους προλαλήσαντες, ότι ένας ενιαίος ψηφιακός πάροχος δεν σημαίνει αυτόματα ότι θα λυθεί το πρόβλημα του αναλογικού ραδιοφώνου με τα καπετανάτα στις κορυφές των βουνών, αφού το αναλογικό έχει τουλάχιστον μια 20ετία ζωής ακόμη. Το ότι τα καπετανάτα μπορεί να έχουν άκρες στις ανεξάρτητες αρχές είναι και θα είναι το πρόβλημα, ανεξαρτήτως πόσες νέες τεχνολογίες θα φέρεις.

Όσον αφορά την πανελλαδική κάλυψη της ΕΡΑ, θεωρούμε ότι είναι ζήτημα σχεδιασμού και δεν μπορεί να περιμένει το ψηφιακό ραδιόφωνο για να υπάρξει.

Και όλα αυτά τα γράφουμε έχοντας πλήρη εικόνα της (μη) μετάβασης, της ταχύτητας, των επενδύσεων, της εμβέλειας και της διείσδυσης στα ακροατήρια στις άλλες, κατά βάση πλούσιες χώρες τις Ευρώπης. Αρκεί να αναφέρουμε πχ ότι το Ηνωμένο Βασίλειο, χρειάστηκε 12 χρόνια για να περάσει η διείσδυση του ψηφιακού ραδιοφώνου από το 0% στο 5% και σήμερα, άλλα 10 χρόνια μετά, μετά βίας αγγίζει το 35%.  Ευχαριστούμε για τα site που μας στείλατε, τα οποία και άλλωστε γνωρίζαμε. Βέβαια επίσης οφείλουμε να επισημάνουμε ότι οι συγκεκριμένες ιστοσελίδες έχουν συγκεκριμένο ρόλο, η δε WorldDab είναι το φόρουμ των εταιριών που στηρίζουν την εν λόγω τεχνολογία οπότε θα ήταν περίεργο να υπήρχε κάποια συγκεκριμένη αρνητική γνώμη εκ μέρους τους.

αλήθεια για ποιο ραδιόφωνο μιλάμε???
του playlist???
η διαχείριση των ραδιοφωνικών σταθμών από το 95 και μετά, είχε σαν αποτέλεσμα να απαξιώσει το ενδιαφέρον του κόσμου για τα FM.
Υποτίθεται ότι με την έναρξη της ελεύθερης ραδιοφωνίας τέλη 80, θα είχαμε πολυφωνία και πλουραλισμό...
τίποτα από αυτά δεν έγινε και οι συχνότητες πέρασαν στα χέρια διάφορων καρχαριών. 
ραδιόφωνα που παίζουν 300 τραγούδια τον μήνα σε ένα φάσμα εκατοντάδων χιλιάδων τίτλων!!!!!!

Και εσύ Κώστα νομίζεις πως το "playlist" εφαρμόζεται μόνο στην Ελλάδα; Ή ότι κυριαρχεί περισσότερο στην Ελλάδα παρά στις άλλες χώρες; Επειδή μάλλον εσύ, όπως και οι περισσότεροι άλλοι του κλάδου (που είναι όχι απλά άσχετοι αλλά πάνασχετοι σε πολλά θέματα) αυτό ακριβώς νομίζετε, θα σου πω πως το playlist κυριαρχεί παντού, παγκοσμίως. Τα ίδια "παράπονα" για τα 300-400 τραγούδια το μήνα που παίζουν οι εμπορικοί σταθμοί, θα τα ακούσεις στην Αγγλία, στις ΗΠΑ, στη Γερμανία, παντού. Και επικρατεί το playlist γιατί τα εμπορικά ραδιόφωνα κυνηγάνε το μεγαλύτερο δυνατό κοινό, άρα παίζουν τα πιο δημοφιλή τραγούδια που "διώχνουν" τους λιγότερους ακροατές από την συχνότητα τους. Αν είσαι σταθμός top 40, θα παίζεις τις φρέσκιες επιτυχίες της εποχής και μερικές άλλες που έχουν αντέξει στο χρόνο, αλλά που δεν είναι πολύ παλιές. Αν είσαι adult contemporary, θα παίξεις μια λίστα με 400-800 τίτλους με μερικές επιτυχίες του σήμερα, μερικές του '00, μερικές του '90, και μερικές του '80 (πολλοί σταθμοί πλέον έχουν εξαφανίσει τα 80s). Αν είσαι classic rock, θα παίξεις μια λίστα με τα 400-800 γνωστότερα classic rock κομμάτια όλων των εποχών. 

ΕΤΣΙ, φίλε μου, λειτουργεί το ραδιόφωνο σήμερα. Στην Αγγλία, στις ΗΠΑ, στην Ιταλία, στη Γερμανία, και φυσικά η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση. Και οι μετρήσεις ακροαματικότητας σε δεκάδες χώρες επιβεβαιώνουν αυτή την πρακτική, είτε σου αρέσει είτε όχι. Άρα αντί να "απαξιώνεται" το ραδιόφωνο, το αντίθετο γίνεται καθώς αυτά φαίνεται πως προτιμάει ο κόσμος. Γι' αυτό υπάρχουν και τα διάφορα format, ώστε ο κάθε ακροατές (θεωρητικά) να μπορεί να βρίσκει αυτό που γουστάρει, κάπου στην ραδιοφωνική μπάντα.

Τι γίνεται λοιπόν; Όταν περιορίζεις τον αριθμό των σταθμών, όπως έγινε το 2001-2002 στην Αθήνα και όπως θέλει να κάνει ο Παππάς, ο Κρέτσος και η παρέα τους ξανά τους επόμενους μήνες, περιορίσεις τον αριθμό των format που μπορούν να υπάρξουν. Και με λιγότερο ανταγωνισμό, οι σταθμοί που υπάρχουν θα στραφούν στα πιο εμπορικά format για να μεγιστοποιήσουν το ακροατήριο τους. Να μην σε ξαφνιάζει αν μέσα σε 20 σταθμούς π.χ. έχεις 6-7 "ενημερωτικούς", 3 αθλητικούς, 2-3 με ξένα mainstream, 4-5 με Ελληνικά mainstream, και άντε 1, 2, 3 το πολύ με κάτι σχετικά διαφορετικό (έντεχνα κλπ.). Μέχρι εκεί. Αλλά θα έχουμε "επαναφέρει τη νομιμότητα" έτσι δεν είναι;

δεν ξέρω αν διάβασες αυτό που έγραψα, το σίγουρο είναι ότι συμπέρανες αυτό που ήθελες...
καταρχήν, δε με ενδιαφέρει τι γίνεται στο εξωτερικό, μιλάω για τα Ελληνικά δεδομένα, και αλήθεια δεν κατάλαβα γιατί αναφέρθηκες στο τι γίνεται εκτός Ελλάδος??
Τι θα πει ότι έτσι λειτουργεί το ραδιόφωνο σήμερα... Λάθος λειτουργία και μάλιστα με αποδεδειγμένα αποτελέσμα που έχουν να κάνουν με την απαξίωση του κόσμου για το ραδιόφωνο, ο οποίος πλέον ακούει μόνο στο αυτοκίνητο... 
Αλλά το ερώτημα μου είναι: έτσι όπως έχει απαξιωθεί σαν μέσο το ραδιόφωνο, και 100 σταθμοί να είναι στην μπάντα των FM ποιος θα τους ακούσει, όταν η πλειοψηφία του κόσμου είναι μπροστά σε μία τηλεόραση, και ένα μεγάλο ποσοστό δεν έχει πλέον ραδιόφωνο?

Και επειδή το παίζει πονηρός και γνώστης, αν οι ερασιτέχνες που είχαν καβατζώσει συχνότητες τις κρατούσαν αντί να τις μοσχοπουλήσουν ίσως να ήταν εντελώς διαφορετικά τα πράγματα σήμερα. 

Ανέφερα άλλες χώρες γιατί ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και εκεί. Το ραδιόφωνο απαξιώνεται σαν μέσο καθώς επειδή υπάρχουν άλλες επιλογές που δεν υπήρχαν σε μεγάλο βαθμό ακόμα και πριν 10 χρόνια. Γι' αυτό απαξιώνεται, όχι εξαιτίας των playlist, που άλλωστε είναι ο κανόνας παντού.

Θα διαφωνίσω, το πλέιλιστ δεν είναι κανόνας στο ραδιόφωνο του εξωτερικού. Τα μεγάλα και δημοφιλή ραδιόφωνα, ακόμη και αν είναι μουσικά έχουν πάντα ραδιοφωνικό παραγωγό πίσω από τις κονσόλες. Στη δε Γερμανία, ακόμη και τα μουσικά ραδιόφωνα είναι υποχρεωμένα να μεταδίδουν δελτία ειδήσεων κάθε μία ώρα. Αλλά ισχύει ότι ακόμη και όταν έχουν παραγωγούς, παίζουν με προαποφασισμένα τραγούδια από το μουσικό τμήμα του σταθμού. Αυτό είναι επίσης πλέιλιστ, αλλά είναι διαφορετικό από το πλέιλιστ που έχουμε στην Ελλάδα, όπου έχεις one man συχνότητες, δηλαδή όλες τις δουλειές τις κάνει ένα άτομο και απλά βάζει μια λίστα με τραγούδια να παίζουν ολόκληρη τη μέρα.

Και παραγωγό να έχουν στον αέρα, τα τραγούδια ΔΕΝ τα επιλέγει πλην ελάχιστων εξαιρέσεων. Στις Αγγλόφωνες χώρες χαρακτηρίζονται πλέον ως "liner card readers" καθώς απλά διαβάζουν έτοιμο κείμενο από καρτέλες που έχουν μπροστά τους, στα λιγοστά δευτερόλεπτα που έχουν για να μιλήσουν στο μικρόφωνο. Υπάρχουν όμως και πολλοί σταθμοί που δεν διαθέτουν καθόλου παραγωγούς ή πολύ ελάχιστους και μόνο για λίγες ώρες, όπως οι διάφοροι Jack-Bob-Mike FM στη Βόρεια Αμερική. Υπάρχουν επίσης σταθμοί που ουσιαστικά δεν έχουν προσωπικό και απλά νοικιάζουν ραδιοφωνικό χρόνο σε διάφορους ενδιαφερόμενους, που πολλές φορές απλά διαφημίζουν κάποιο προϊόν ή κάποια υπηρεσία αντί να παράγουν κανονική εκπομπή. Υπάρχουν σταθμοί LPFM στις ΗΠΑ που απλά αναμεταδίδουν έτοιμες υπηρεσίες προγράμματος 24/7, όπως επίσης υπάρχουν επαγγελματικοί σταθμοί που έχουν 1-2 άτομα προσωπικό και μεταδίδουν έτοιμη "κονσέρβα" μέσω δορυφόρου. Έχετε πολλά, ΠΑΡΑ πολλά να μάθετε για το τι γίνεται έξω αλλά όταν νομίζουμε πως όλα τα στραβά του κόσμου υπάρχουν στην Ελλάδα και μόνο στην Ελλάδα και υπάρχει τέτοια προκατάληψη, ό,τι και να πει κανείς δεν αλλάζετε γνώμη.

Η ψηφιακή μετάβαση στο ραδιόφωνο πρέπει να προχωρήσει άμεσα. Όσοι σταθμοί δεν θέλουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα πρέπει να κλείσουν. Και φυσικά όλοι οι σταθμοί πρέπει να εκπέμουν νόμιμα και να έχουν έναν κατώτερο αριθμό εργαζομένων. Φτάνει πια με τη σημερινή κατάσταση!

Φίλε μου σε καταλαβαίνω, αλλά για ποιους σταθμούς αναφέρεσαι;;

Αντώνης μιλάς για Αθήνα / Θεσσαλονίκη / Ηράκλειο ίσως να έχεις δίκιο.

Πολύ εύκολα τα λες... Έχεις δικό σου ραδιόφωνο; Πας καλά σε ακροαματικότητα; Ο πρώτος του νόμου σου παίζει τους...χιλιάδες ραδιοφωνικούς τίτλούς;;

Ο πρώτος θα παίζει αυτό που το κοινό του θέλει να ακούει, σε κάθε τομέα. Αν το κοινό θέλει να ακούει ένα περιορισμένο αριθμό τραγουδιών, τότε θα παίζει ένα περιορισμένο αριθμό τραγουδιών.

Το ότι υπάρχουν one man show ραδιόφωνα μαλλον ανάγκη είναι και όχι επιλογή, τουλάχιστον στην επαρχεία... One man είναι γιατί δεν υπάρχει το χρήμα... Ούτε για 2ο οχτάωρο!! Όχι μόνο στο δικό μου... Αλλά στους περισσότερους από εμάς που βιοποριζόμαστε από αυτό, και δεν κάνουμε το χόμπι μας.

Σχετικά με την Playlist έχω να σου πω, Κάνεις δεν θέλει να ακούσει χιλιάδες τραγούδια που δεν ξέρει, δεν τον ενδιαφέρουν, δεν του αρέσουν. Προτιμάει να ακούσει 1000 που να ξέρει, να του αρέσουν και να μην είναι τυχάρπαστα.

Υπάρχουν εκατομμύρια καλλιτέχνες εκεί έξω.... Λίγοι είναι αυτοί που κάνουν επιτυχίες, αυτούς του λίγους θέλει ο κόσμος περισσότερο να ακούει, αυτούς βλέπει ακόμα και στο YouTube.

Εσύ αν η οικονομική σου κατάσταση εξαρτιόταν από την ακροαματικότητα και τις διαφημίσεις, τι θα έβαζες στον σταθμός σου :

Scorpions ή Manowar;
Michael Jackson ή Keziah Jones ;
Pink Floyd ή Van Der graf Generator ;
Ρουβά ή Σαμπρίνα;
Μποφίλιου η Rewind the Band;

Ε;

Πολύ καλό το άρθρο. Το θέμα είναι τι ενοίκιο θα μας ζητήσει ο πάροχος... Από αυτά που διαβάζω στις προκυρήξεις για τους παρόχους... Δεν μας βλέπω καλά...

Εγγραφή στο all greek radio news