Οι μισοί ραδιοφωνικοί παραγωγοί θα πρέπει να είναι γυναίκες

«Αν πραγματικά θέλετε να αυξήσετε τις ακροαματικότητές σας στο ραδιόφωνο, το ποσοστό των γυναικών μεταξύ των ραδιοφωνικών παραγωγών θα πρέπει να είναι 50-50%». Αυτή τη συμβουλή περιέλαβε στις 5 κορυφαίες συμβουλές του προς τα στελέχη των ραδιοφωνικών σταθμών ολόκληρου του κόσμου ο David Hall, αναλυτής ακροατηρίου και σύμβουλος στόχευσης ΜΜΕ, στα πλαίσια του συνεδρίου RadioDays Europe 2013 στο Βερολίνο. Ήταν η ίδια χρονιά που το BBC ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει όριο 50-50 στους ραδιοφωνικούς παραγωγούς των εκπομπών του, λίγο καιρό αφού είχε βρεθεί ότι το γενικότερο ποσοστό των γυναικών στο ραδιόφωνο δεν ξεπερνούν το 20%.

Εγώ ως μέλος του κοινού του συνεδρίου, έπαθα ένα μικρό σοκ. Πιθανότατα επειδή προερχόμενος από Ελλάδα, η συγκεκριμένη οπτική μου ήταν παντελώς άγνωστη. Λίγο καιρό αργότερα, η εικόνα και το σοκ επανήλθαν όταν δημοσιεύτηκε στο ραδιόφωνο.gr ένα άρθρο σχετικά με τη λειτουργία ενός καινούριου αθλητικού ραδιοφώνου. Εκεί δημοσιεύονταν η λίστα των ραδιοφωνικών παραγωγών, οι οποίοι φυσικά ήταν όλοι άντρες. Και είναι αλήθεια, εκεί επιβεβαιώνεται ότι πολλά κομμάτια του ραδιοφώνου της Ελλάδας αποτελούν άβατο για τις γυναίκες παραγωγούς. Γιατί μπορεί να υπάρχει πχ η άποψη ότι τα αθλητικά είναι ανδρική υπόθεση, ωστόσο υπάρχουν αξιόλογες γυναίκες δημοσιογράφοι, δυστυχώς κατά βάση μόνο στο δημόσιο αθλητικό ραδιόφωνο. Και αν βιαστείτε να επιχειρηματολογήσετε ότι τι να κάνουμε, οι άντρες αθλητικοί δημοσιογράφοι είναι περισσότεροι και είναι θέμα αξιοκρατίας, θα ήθελα να σας βάλω να σκεφτείτε τι κουράγιο χρειάζεται να συγκεντρώσει μια γυναίκα για να καταθέσει βιογραφικό σε ένα αθλητικό ραδιόφωνο του οποίου όλοι οι παραγωγοί, 24 ώρες το 24ωρο είναι άντρες. Τα ίδια φαντάζομαι ισχύουν και για τους τεχνικούς.

Βέβαια ο παραπάνω ειδικός δεν έκανε τη συμβουλή μόνο για την πολιτική ορθότητα του πράγματος. Οι αναλυτές έχουν στο νου τους μια πολύ απλή αλήθεια: ότι το μισό του ακροατηρίου είναι γυναίκες. Και στις γυναίκες ακροάτριες, όπως και στους ακροατές, αρέσει να ταυτίζονται με το ραδιόφωνο που ακούν. Με το δεδομένο λοιπόν ότι το γυναικείο κοινό είναι μη επαρκώς εκπροσωπούμενο στις ραδιοφωνικές συχνότητες, η τοποθέτηση περισσότερων γυναικείων ραδιοφωνικών παραγωγών και θεμάτων είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσει προτέρημα και θα αλιεύσει περισσότερες ακροάτριες που δεν θα βρίσκουν κάποια ταύτιση στα "αρσενικά" ραδιόφωνα.

Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας σήμερα, από το ραδιόφωνο.gr αντί για λουλούδια και σοκολατάκια κρατήστε αυτήν τη συμβουλή: να κάνουμε το ραδιόφωνο της χώρας ισότιμα γυναικείο. Αν είστε άντρες και είστε στην αγορά του ραδιοφώνου, θυμηθείτε να κάνετε χώρο για τις γυναίκες συναδέλφους σας. Αν είστε γυναίκες, διεκδικήστε περισσότερο χώρο και χρόνο. Κι όλοι εμείς σαν ακροατήριο, ας διεκδικήσουμε ισότιμη και ισάξια παρουσία γυναικών πίσω από τα μικρόφωνα των αγαπημένων μας ραδιοφωνικών σταθμών.

άρθρα: 
γεωγραφική τοποθεσία: 

Εγγραφή στο all greek radio news