Το ελληνικό ραδιόφωνο χτυπάει πρωτιές στο twitter [1]
Υποβλήθηκε από radiofono.gr [2] στις .
Πάει καιρός που οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ και επικοινωνίας του διεθνούς ραδιοφωνικού στερεώματος έχουν στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα στους ραδιοφωνικούς παραγωγούς τους: «κοινωνικά δίκτυα και ξερό ψωμί». Η δύναμη των κοινωνικών δικτύων είναι πια ξεκάθαρη στην Αμερική και στη Δυτική Ευρώπη και το ραδιόφωνο των χωρών αυτό είναι αρκετά ώριμο για να παίζει σε αυτά τα εδάφη, χρησιμοποιώντας έξυπνους τρόπους για να αυξάνεται η προβολή των εκπομπών και η διάδραση με το ακροατήριο.
Στην Ελλάδα δεν μπορεί να πει κανείς ότι τα πάμε καλά σε αυτόν τον τομέα, ίσως επειδή είναι όλο και λιγότεροι οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που διαθέτουν ζωντανές εκπομπές. Κατά τα άλλα το Facebook έχει γίνει ήδη ένα βασικό αξεσουάρ επικοινωνίας για πολλές εκπομπές, ενώ το τουΐτερ είχε παραμείνει ο φτωχός συγγενής. Ίσως με κάποιες εξαιρέσεις, όπως αυτή του Νίκου Χατζηνικολάου που απαντάει στα tweets των ακροατών κατά τη διάρκεια της ραδιοφωνικής εκπομπής του. Ή του hashtag της ΕΡΤ που κυριάρχησε στο ελληνικό twitter τον Ιούνιο.
Μια πολύ έξυπνη κίνηση στην οποία πρέπει να εστιάσουμε, είναι η δευτεριάτικη εκπομπή Together της Μαριάννας Καρέζη στο Next της Θεσσαλονίκης: για πρώτη ίσως φορά (διορθώστε αν κάνουμε λάθος) οι ακροατές καλούνται κατά τη διάρκεια της εκπομπής να στείλουν θεματικά tweets που να περιέχουν μια συγεκριμένη φράση κλειδί, το λεγόμενο hashtag. Τις προηγούμενες εβδομάδες η συμμετοχή των ακροατών ήταν ενθουσιώδης, με το hashtag #thimaste_tote_pou [4] της προηγούμενης Δευτέρας να σκαρφαλώνει μόλις μέσα σε δυο ώρες στην πρώτη θέση των ελληνικών twitter trends για 18 ώρες, όλο το βράδυ της Δευτέρας.
Το δημοφιλέστερο και πιο πετυχημένο tweet του #thimaste_tote_pou ανήκει στο χρήστη Spyros Therapist [5] με συνολικά 28 retweets και 31 favorites.
#thimaste_tote_pou [6] δεν υπηρχε το ιντερνετ και περιμεναμε πως και πως να ακουσουμε το αγαπημενο μας τραγουδι στο ραδιο
— spyros therapist (@spirosrf) September 9, 2013 [7]
Εξίσου καλά τα πήγε επίσης [8] το προχθεσινό #se_ena_parallilo_sumpan [4] που έμεινε στην κορυφή των ελληνικών tweet για 22 ώρες, ενώ σε διάρκεια 5 ωρών μπήκε στα παγκόσμια trends στο βράδυ της Δευτέρας. Το κορυφαίο tweet [9] με τίτλο «μάνα βγαίνω» χτύπησε βαθιά στην καρδιά της ελληνικής οικογένειας
#se_ena_parallilo_sumpan [10] -Μάνα βγαίνω -Καλά -Ζακετούλα να πάρω ; -Κάνε ο,τι θές
— νίκοςΝίκος* (@Nicholas_Greys) September 16, 2013 [11]
Το κινητό αναδεικνύεται σε σημαντικό αξεσουάρ για πολλούς από τους ακροατές ραδιοφώνου, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Trendsmap του twitter το 60% των χρηστών συμμετείχε μέσω υπολογιστή, ενώ το 40% από κινητή συσκευή εκ των οποίων 18% ήταν μέσω Adroid και το 13% από i phone.