Infocom World 2014: Η ανάπτυξη των ψηφιακών μέσων στην Ελλάδα

Την Τρίτη 21 Οκτώβρη πραγματοποιήθηκε το 16ο Συνέδριο Infocom World με βασική θεματολογία τα "Media" στο ξενοδοχείο Divani Caravel. Η Ξένια Κούρτογλου της εταιρίας δημοσκοπήσεων Focus Bari, υπεύθυνη μεταξύ άλλων και για τις ακροαματικότητες του ραδιοφώνου, έδωσε από το πάνελ της Kας Χαϊμαντά την δική της τοποθέτηση για την ψηφιακή μετάβαση των media και τον ρόλο πλέον της διαφήμισης στην νέα ψηφιακή εποχή.  Αποτύπωσε την ψηφίδα του σημερινού καταναλωτή των media και με βάση στοιχείων της Focus Bari δήλωσε το πώς πιστεύει ότι πρέπει να κινηθούν τα media στο αύριο.

Σύμφωνα με την παρουσίαση της κυρίας Κούρτογλου ο Έλληνας στην ψηφιακή εκπομπή δεν παρακολουθεί απλώς, αλλά συμμετέχει και μοιράζεται τις πληροφορίες όχι μόνο ως δέκτης αλλά και ως δημιουργός. Κρίνει αλλά και εκτίθεται, λειτουργεί ταυτόχρονα σε πολλές οθόνες και πολλές δραστηριότητες. Παράλληλα, δεν εμβαθύνει τόσο όσο στην προ-ψηφιακή εποχή, καθώς η προσοχή του πλέον είναι μικρής διάρκειας και εντοπίζεται σε μικρότερα περιεκτικά κομμάτια περιεχομένου. «Η αλλαγή αυτή έχει επιπτώσεις στην φυσιολογία των media. Τα περιορισμένα κανάλια διανομής περιεχομένου που είχαν την αμέριστη προσοχή του κοινού δίνουν τη θέση τους σε απεριορίστα κανάλια διανομής, ωστόσο πιο διάσπαρτη προσοχή.»

Αντίστοιχα εξελίσσεται σε συνεχή βάση η συνολική σχέση και η «κατανάλωση» των Media, όπως της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου, των εφημερίδων, των κοινωνικών δικτύων, των ηλεκτρονικών αγορών, των συλλεκτών περιεχομένου κλπ. Ωστόσο οι ανάγκες που καλύπτουν τα Media εξακολουθούν να υπάρχουν όπως υπήρχαν: οι πρακτικές, οι κοινωνικές και η ψυχαγωγία, μπαίνοντας η μία στην άλλη με διαπερατά όρια. Αποτελούν κομμάτι στο μεταβαλλόμενο μοντέλο κατανάλωσης, ενισχύοντας αυτή την διαπερατότητα.  Η διαφήμιση στην τηλεόραση και το τραδιόφωνο δεν είναι αποκομμένη από το μοντέλο αυτό. Θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως αναπόσπαστο μέρος ενός συνολικού «ταξιδιού». Θα πρέπει να προβάλλεται στην κατάλληλη φάση, με το κατάλληλο μήνυμα, μέσα από το κατάλληλο όχημα, δημιουργώντας το κατάλληλο «κλίμα», σε σύνδεση με την κατάλληλη υποδομή, έως την τελική αγορά.

Πηγή: ανακοίνωση Focus Bari

γεωγραφική τοποθεσία: 

Εγγραφή στο all greek radio news