Έτοιμος ο χάρτης συχνοτήτων για το ραδιόφωνο FM

Το Μετσόβειο Πολυτεχνείο ολοκλήρωσε την πρόταση για τον χάρτη συχνοτήτων για το ραδιόφωνο FM σε όλη την Ελλάδα και ως αποτέλεσμα η πρόταση αυτή αναμένεται να περάσει από δημόσια διαβούλευση μέχρι τα τέλη του μήνα. Στη συνέχεια θα υπάρξουν οι προσαρμογές του χάρτη σύμφωνα με τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης. Μάλιστα, για πρώτη φορά προβλέπεται ότι χάρτης θα περάσει από διεθνή συντονισμό, προκειμένου να εναρμονιστεί η χρήση συχνοτήτων με τις γειτονικές χώρες. Την ανακοίνωση αυτή έκανε την περασμένη Τρίτη η αρμόδια Υφυπουργός Σοφία Βούλτεψη.

Ο ραδιοφωνικός αυτός χάρτης αποτελεί το πρώτο βήμα για την διαδικασία εκ νέου αδειοδότησης των ραδιοφωνικών σταθμών όλης της Ελλάδας, οι περισσότεροι εκ των οποίων λειτουργούν σε ένα καθεστώς προσωρινής νομιμότητας. Βέβαια, η εκπόνηση αδειών αποτελεί αντικείμενο απόφασης των αρμόδιων υπουργών, αντιμετωπίζοντας υψηλό πολιτικό κόστος. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ιστορία του ελληνικού ραδιοφώνου έχουν εκπονηθεί ήδη άλλοι τρεις χάρτες συχνοτήτων, οι οποίοι ωστόσο παρέμειναν στην πλειοψηφία τους ανυπόγραφοι στα συρτάρια των εκάστοτε υπουργών.

Υπενθυμίζεται ότι η σχεδίαση του επικαιροποιημένου ραδιοφωνικού χάρτη συχνοτήτων έχει ανατεθεί από τα τέλη του περασμένου χρόνου στο Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με επικεφαλής τον Καθηγητή Ιωάννη Βασιλείου.  Η μελέτη θα κοστίσει στο Δημόσιο 47.000 ευρώ. Με βάση τις εξαγγελίες της Υφυπουργού και το αρχικό χρονοδιάγραμμα (βλέπε σχεδιάγραμμα) η δημόσια διαβούλευση και η επεξεργασία των αποτελεσμάτων θα λάβει χώρα τον Οκτώβριο, ενώ μέσα στο Νοέμβριο θα εκδοθεί ο χάρτης σε φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.

Μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως θα υπάρξει μια περίοδος 9 μηνών, κατά την οποία το Πολυτεχνείο θα παραμείνει επί τω έργω, προκειμένου να συνδράμει στη διαδικασία διεθνούς συντονισμού και να προβεί σε επεξεργασία των αναγκαίων τροποποιήσεων του χάρτη που θα προκύψουν από αυτόν. Ο διεθνής συντονισμός θα λάβει χώρα μέσω των διαδικασιών της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών. Θα προηγηθεί έλεγχος των καταχωρήσεων των όμορων τηλεπικοινωνιακά χωρών στο λεγόμενο “πλάνο GE 84”, με σκοπό την εύρεση ελεύθερων διαύλων και τον εμπλουτισμό των καταχωρήσεων της Ελλάδας.

Εικόνα 1: ο χάρτης του ανύπαρκτου ψηφιακού ραδιοφώνου όπως δημοσιεύεται μέχρι σήμερα από την ιστοσελίδα του Υπουργείου

Εικόνα 2: το μηνιαίο χρονοδιάγραμμα για την εκπόνηση του χάρτη συχνοτήτων από το ΕΜΠ

γεωγραφική τοποθεσία: 

Σχόλια

Πάλι οι ίδιες χαζομάρες.  Πόσες φορές έχουν παίξει το ίδιο έργο;  Και πόσες φορές ακόμα θα μας ταιήσουν το παραμυθάκι της ITU, τη στιγμή που σε άλλες χώρες σταθμοί λαμβάνουν κανονικές, νόμιμες άδειες στα FM χωρίς κάθε φορά να ζητάει το κράτος από το ITU εάν υπάρχει "ελεύθερη συχνότητα" στην κάθε τυχαία περιοχή, και χωρίς να υπάρχουν προκαθορισμένοι "χάρτηες συχνοτήτων."  Δηλαδή η ITU είναι αυτή που λέει ότι στην Κωνσταντινούπολη και στη Ρώμη μπορεί να εκπέμπουν νόμιμα 100 σταθμοί στα FM ενώ στο Λονδίνο εκπέμπουν 15;

Εντάξει, αυτή είναι η διεθνής διαδικασία, κανονικά πρέπει να τηρηθεί, άσχετα αν οι άλλες χώρες δεν το τηρούν. Αν το τηρείς εσύ ο ίδιος, έχεις και το περιθώριο να παραπονεθείς σε περίπτωση που κάποιος άλλος σε θίξει. Τώρα έτσι όπως είναι μπάχαλο η κατάσταση, δεν μπορεί να κάνει κανείς τίποτα σε διπλωματικό επίπεδο.

Εγώ άλλο ανησυχώ, δεν ξέρω αν η Βούλτεψη θα προχωρήσει το θέμα των αδειών ή θα κάνει και ό,τι οι προκάτοχοί της.

[quote=ανώνυμος]

Εντάξει, αυτή είναι η διεθνής διαδικασία, κανονικά πρέπει να τηρηθεί, άσχετα αν οι άλλες χώρες δεν το τηρούν. Αν το τηρείς εσύ ο ίδιος, έχεις και το περιθώριο να παραπονεθείς σε περίπτωση που κάποιος άλλος σε θίξει. Τώρα έτσι όπως είναι μπάχαλο η κατάσταση, δεν μπορεί να κάνει κανείς τίποτα σε διπλωματικό επίπεδο.

Εγώ άλλο ανησυχώ, δεν ξέρω αν η Βούλτεψη θα προχωρήσει το θέμα των αδειών ή θα κάνει και ό,τι οι προκάτοχοί της.

[/quote]

Δεν τίθεται θέμα τήρησης ή όχι.  Η ITU δεν είναι αυτή που θα σου πει αν κάποιος μπορεί να βάλει πομπό στο Καρπενήσι ή όχι.  Όσο για την αδειοδότηση, αν είναι να κάνουν ότι έκαναν το 2001 και 2002 στην Αθήνα, η γενικότερα αν χρησιμοποιήσουν για άλλη μία φορά την δικαιολογία των αεροδρομίων για να περιορίσουν την μπάντα στους 102, τότε καλύτερα να μην γίνει τίποτα.

Κοίτα, το προτόκολλο GE84 έχει υπογραφεί από πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Το σύστημα είναι ήδη ενεργό και λειτουργεί σαν βάση δεδομένων με καταχωρήσεις. Η γειτονική Βουλγαρία κάνει μάλιστα συνέχεια ανανεώσεις στις καταχωρήσεις για ραδιόφωνο. Η Ελλάδα έχει επίσης καταχωρήσει τους ραδιοφωνικούς σταθμούς της, αλλά με βάση το ραδιοφωνικό χάρτη προ δεκαετίας που δεν εφαρμόστηκε ποτέ.

Πρόκειται για μια διεθνή συμφωνία που λύνει καταρχήν το πρόβλημα συντονισμού, αφού και οι ελληνικές και οι γειτονικές αρχές μπορούν να ξέρουν εκ των προτέρων ποιες συχνότητες ραδιοφώνου είναι νόμιμα κατειλημμένες, πριν δώσουν καινούργιες άδειες.

Τώρα τις προσπάθειες ραδιοφωνικής αδειοδότησης που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, κανείς δεν μπορεί να τις επικροτήσει. Αλλά επιτέλους πρέπει να σταματήσει και αυτό το καθεστώς «κλειστής» αγοράς, όπου όσοι στήσαν αυθαίρετα κεραία πριν από 25 χρόνια, σήμερα είναι αποκλειστικοί άρχοντες της μπάντας χωρίς να πληρώνουν τέλος χρήσης της συχνότητας, εκπέμποντας σκουπίδια και απασχολώντας μηδενικό προσωπικό. Οι συχνότητες στο ραδιόφωνο πρέπει να μοιράζονται σύμφωνα με την αξία κάθε σταθμού, κι αν υπάρχουν καινούργιες ιδέες πρέπει να τους δωθεί η ευκαιρία να εκπέμψουν στα FM.

Έχει πλάκα που επικαιροποιούνται οι χάρτες εκπομπής στα χαρτιά, χωρίς όμως να έχουν εφαρμοστεί ποτέ στην πραγματικότητα.

Θα ήθελα να μας ποθυν οι κύριοι Βενιζέλος, Ρέππας και Ρουσόπουλος πόσα λεφτά ξοδεύτηκαν για τους χάρτες εκπομπής που εκπόνησαν επί υπουργίας τους, και στη συνέχεια τους κράτησαν παγωμένους χωρίς να εφαρμοστούν ποτέ.

Το θέμα συντονισμού στις παραμεθώριες περιοχές όμως δεν αφορά ούτε τις υποτιθέμες "παρεμβολές" στην αυτοναυτιλία, που ήταν άλλωστε και η δικαιολογία που χρησιμοποιήθηκε το 2001 όταν ο Ρέππας έστειλε τα ΜΑΤ να κατεβάσει τους διακόπτες στον Υμηττό, ούτε αφορά τους σταθμούς που μπορούν να εκπέμψουν στις υπόλοιπες περιοχές.  Με άλλα λόγια, αυτό που θέλω να πω είναι ότι όλα όσα μας λένε περί συντονισμού με την ITU είναι απλά μία δικαιολογία για να μπορέσουν, στη συνέχεια, να μειώσουν δραστικά τον αριθμό των "νόμιμων" σταθμών που θα εκπέμπουν.  

Και επιστρέφω και στο προηγούμενο σχόλιο μου: η ITU δεν είναι αυτή που λέει στην Ιταλία ότι μπορεί να έχει 50-100 σταθμούς να εκπέμπουν νόμιμα στις πόλεις της, ενώ 10-20 σταθμοί εκπέμπουν στις μεγάλες πόλεις της Βρετανίας, της Γερμανίας, και της Σκανδιναβίας.  Είναι απόφαση της κάθε χώρας πως θέλει να χρησιμοποιήσει το φάσμα συχνοτήτων των FM.  Όπως και στην τηλεόραση, όπου στην αναλογική εποχή μόνο 5 σταθμοί εξέπεμπαν επίγεια στο Λονδίνο και σε όλη την Αγγλία, ενώ σε άλλες χώρες εξέπεμπαν, νόμιμα, 10, 20, ή και 30 σταθμοί τηλεοράσεως.

Και κάτι άλλο: άλλο να καταχωρείς τους σταθμούς σου σε μία διεθνή βάση δεδομένων, και άλλο να λες στους πολίτες σου ότι ο χάρτης συχνοτήτων που έχεις φτιάξει βασίζεται στις συχνότητες που έχει παραχωρήσει η ITU.  Το πρώτο ισχύει και πρέπει να γίνει, το δεύτερο είναι ψέμα, και είναι ένα ψέμα που κρύβει σκοπιμότητες από πίσω.

Για να επιστρέψω ξανά στο παράδειγμα της τηλεόρασης, στην Ιταλία, μετά την ψηφιακή μετάβαση, εκπέμπουν ψηφιακά σταθμοί σε κάθε περιοχή της χώρας σε ΟΛΕΣ τις συχνότητες των UHF μεταξύ 21 και 60.  Στις μεγαλύτερες πόλεις εκπέμπουν πλέον...300-500 σταθμοί!  Στην Ελλαδίτσα της DIGEA, εκπέμπουν σε πολλές περιοχές (όπως την Αθήνα) *λιγότεροι* σταθμοί συνολικά μετά την "ψηφιακή μετάβαση" από πριν.  Και φυσικά μόνο 5-6 συχνότητες σε κάθε περιοχή, επειδή και εδώ μας λένε ότι η ITU "δεν δίνει άλλες."  Μάλλον η DIGEA είναι που δεν θέλει άλλες, όχι η ITU!

Εννοείται ότι πρέπει να αλλάξει το καθεστώς που επικρατεί στον ραδιοτηλεοπτικό χώρο τα τελευταία 25 χρόνια και να επιτραπεί και σε νέες εταιρείες να μπουν στην αγορά.  Αλλά αν είναι να γίνει μία "αδειοδότηση" στο ραδιόφωνο όπως αυτές του 2001 και του 2002 στην Αττική, ή με τις ίδιες ψευδές δικαιολογίες για αεροπλάνα κλπ., τοτε ναι, καλύτερα να μην γίνει τίποτα.  Προτιμώ το σημερινό χάος παρά μία αδειοδότηση που στο τέλος θα μειώσει ακόμα περισσότερο την πίτα και που θα βολέψει μόνο τα κατά τόπους λαμόγια.  Γίνομαι πιο κατανοητός τώρα;

Πρέπει να μπουν νέες εταιρείες στην αγορά, να δημιουργηθούν νέοι ραδιοφωνικοί σταθμοί εθνικής, περιφερειακής και τοπικής εμβέλειας και νέοι τηλεοπτικοί σταθμοί. Οι επενδύσεις θα φέρουν νέες θέσεις εργασίας και θα αυξηθούν οι επιλογές των πολιτών (ειδικά στην τηλεόραση που υπάρχουν λίγα κανάλια).

[quote=ανώνυμος]

 Με άλλα λόγια, αυτό που θέλω να πω είναι ότι όλα όσα μας λένε περί συντονισμού με την ITU είναι απλά μία δικαιολογία για να μπορέσουν, στη συνέχεια, να μειώσουν δραστικά τον αριθμό των "νόμιμων" σταθμών που θα εκπέμπουν.  

[...]

Και κάτι άλλο: άλλο να καταχωρείς τους σταθμούς σου σε μία διεθνή βάση δεδομένων, και άλλο να λες στους πολίτες σου ότι ο χάρτης συχνοτήτων που έχεις φτιάξει βασίζεται στις συχνότητες που έχει παραχωρήσει η ITU.  Το πρώτο ισχύει και πρέπει να γίνει, το δεύτερο είναι ψέμα, και είναι ένα ψέμα που κρύβει σκοπιμότητες από πίσω.

[/quote]

Κατανοητός γίνεσαι, και συμφωνούμε στα περισσότερα. Όντως η ITU θα μπορούσε να είναι χρήσιμη στις παραμεθόριες περιοχές για να μην υπάρχουν ταπώματα, αλλά δεν ορίζει τίποτα για το συνολικό αριθμό των σταθμών, ούτε την ισχύ, ούτε το εύρος της μπάντας, το κενό ανάμεσα στους σταθμούς.

Νομίζω ότι η Βούλτεψη ερωτήθηκε και απάντησε μόνο στο θέμα των παραμεθόριων περιοχών, γι' αυτό και το θέμα του διεθνούς συντονισμού καταλαμβάνει τόσο μεγάλη βαρύτητα. Βέβαια από αυτήν την τύπισσα θα περίμενα να ακούσω οποιαδήποτε κοτσάνα, ελπίζω ότι αυτή τη φορά ως υπουργός έχει από πίσω της κάποιους που ξέρουν. Πάντως είναι αλήθεια ότι αν δεις το κείμενο της εκπόνησης της έρευνας του ΕΜΠ λέει δίνει βαρύτητα στο (α) ότι ο χάρτης συχνοτήτων θα καθοριστεί με σεβασμό στην αεροναυτιλία και (β) στο διεθνή συντονισμό, που μάλιστα κρατάει σχεδόν ένα χρόνο. Δεν αναφέρει πχ καθόλου αν θα ληφθεί υπόψι ο υπάρχων αριθμός ραδιοφωνικών σταθμών. Αυτό με προβληματίζει. Αλλά από την άλλη δεν υπάρχουν πλήροφορίες οπότε το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε τη διαβούλευση.

Θα επιθυμούσα όταν γίνονται αναφορές σε παρόμοιες ειδήσεις πχ. εκπόνηση μελετών, να υπάρχουν και οι αναγκαίες συνθήκες αυτών όπως στην προκειμένη περίπτωση αν όχι οι τεχνικές προδιαγραφές κλπ τουλάχιστον οι αρχικές οδηγίες βάσει των οποίων έγινε η μελέτη δηλαδή τα κριτήρια της επιλογής των κέντρων εκπομπής όπως πχ. η κάλυψη του κάθε ένα θα είναι σύμφωνα με τη δραστηριότητα "Υπηρεσίες Ραδιοφωνικού Σταθμού Τοπικής Εμβέλειας" ή κάτι πιο διευρυμένο, τι νοείται "τοπική" η επίδραση του δεδομένου της Περιφέρειας ή και το αν υπάρχουν οδηγίες από "ψηλά" για πανελλαδική χρήση αυτών.

Ευχαριστώ για το χώρο σας. 

[quote=ανώνυμος]

[quote=ανώνυμος]

 Με άλλα λόγια, αυτό που θέλω να πω είναι ότι όλα όσα μας λένε περί συντονισμού με την ITU είναι απλά μία δικαιολογία για να μπορέσουν, στη συνέχεια, να μειώσουν δραστικά τον αριθμό των "νόμιμων" σταθμών που θα εκπέμπουν.  

[...]

Και κάτι άλλο: άλλο να καταχωρείς τους σταθμούς σου σε μία διεθνή βάση δεδομένων, και άλλο να λες στους πολίτες σου ότι ο χάρτης συχνοτήτων που έχεις φτιάξει βασίζεται στις συχνότητες που έχει παραχωρήσει η ITU.  Το πρώτο ισχύει και πρέπει να γίνει, το δεύτερο είναι ψέμα, και είναι ένα ψέμα που κρύβει σκοπιμότητες από πίσω.

[/quote]

Κατανοητός γίνεσαι, και συμφωνούμε στα περισσότερα. Όντως η ITU θα μπορούσε να είναι χρήσιμη στις παραμεθόριες περιοχές για να μην υπάρχουν ταπώματα, αλλά δεν ορίζει τίποτα για το συνολικό αριθμό των σταθμών, ούτε την ισχύ, ούτε το εύρος της μπάντας, το κενό ανάμεσα στους σταθμούς.

Νομίζω ότι η Βούλτεψη ερωτήθηκε και απάντησε μόνο στο θέμα των παραμεθόριων περιοχών, γι' αυτό και το θέμα του διεθνούς συντονισμού καταλαμβάνει τόσο μεγάλη βαρύτητα. Βέβαια από αυτήν την τύπισσα θα περίμενα να ακούσω οποιαδήποτε κοτσάνα, ελπίζω ότι αυτή τη φορά ως υπουργός έχει από πίσω της κάποιους που ξέρουν. Πάντως είναι αλήθεια ότι αν δεις το κείμενο της εκπόνησης της έρευνας του ΕΜΠ λέει δίνει βαρύτητα στο (α) ότι ο χάρτης συχνοτήτων θα καθοριστεί με σεβασμό στην αεροναυτιλία και (β) στο διεθνή συντονισμό, που μάλιστα κρατάει σχεδόν ένα χρόνο. Δεν αναφέρει πχ καθόλου αν θα ληφθεί υπόψι ο υπάρχων αριθμός ραδιοφωνικών σταθμών. Αυτό με προβληματίζει. Αλλά από την άλλη δεν υπάρχουν πλήροφορίες οπότε το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε τη διαβούλευση.

[/quote]

Αυτό ακριβώς λέω, οτι η ITU μπορεί να βοηθήσει στον συντονισμό στις παραμεθώριες περιοχές.  Βέβαια για να γίνει αυτό, πρέπει να είναι πρόθυμη να συνεργαστεί όχι μόνο η Ελλάδα, αλλά και οι γειτονικές χώρες και ιδίως η Τουρκία, από όπου ξεφυτρώνουν συνέχεια νέα ραδιόφωνα σε όποια συχνότητα θέλουν.  Αλλιώς δεν έχε νόημα.

Και ναι, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα χηριμοποιήσουν τη "δικαιολογία" της ITU και της "αεροναυτιλίας" για να περιορίσουν το αριθμό των σταθμών και είναι σχεδόν βέβαιο επίσης ότι θα δούμε πάλι να μην προβλέπονται σταθμοί στις συχνότητες άνω των 101 ή των 102 ή των 104 στις μεγάλες πόλεις, για "λόγους ασφαλείας" πάντα.  Λες και στις άλλες χώρες όπου εκπέμπουν νόμιμα σταθμοί μέχρι τους 108 και μάλιστα με μεγάλη ισχύ και σε πόλεις με περισσότερο από ένα αεροδρόμιο, ότι βάζουν επίτηδες τις ζωές των ανθρώπων σε κίνδυνο εκεί...  Αλλά γι' αυτό φταίνε οι κατά τα άλλα "πονηροί" Έλληνες που δέχονται τόσο χοντρά ψέμματα και που δέχονται αυτή την σάπια κατάσταση στα ΜΜΕ τόσα χρόνια χωρίς αντίδραση, ίσως λόγο φόβου (τσαμπουκάς υπάρχει μόνο στα λόγια και στο πληκτρολόγιο), ίσως επειδή όλοι (θέλουν) να πιστεύουν ότι έχουν κάτι να...κερδίσουν από όλη αυτή τη λαμογιά.

Τι είναι αυτό που μπορεί να προσφέρει μία νέα ραδιοφωνική επιχείρηση περισσότερο από μία υπάρχουσα; 

-Τεχνικά πολλοί από τους επαρχιακούς σταθμούς είναι αρτιότεροι κάποιων Αθηναικών άρα αυτό δεν υπάρχει

-Την ίδια μηδενική διαφημιστική πίτα δε θα μοιραστεί; που θα βρει χρήματα να προσφέρει θέσεις εργασίας;

-Τι σημαίνει πλέον επένδυση στο ραδιόφωνο;

Εννοείς επίσης να κλείσουν οι υπάρχουσες  γιατί για να δραστηριοποιηθούν και νέες  δε γίνεται είναι ήδη περισσότερες απ' ότι πρέπει εξαιτίας των μαιμού βεβαιώσεων του ΕΣΡ.

Η αναφορά μου ισχύει αποκλειστικά για το μέσο του  ραδιοφώνου.

Η επιτυχία ενός ραδιοφωνικού σταθμού δεν εξαρτάται μόνο από το μερίδιο της διαφημιστικής πίτας που του αναλογεί. Έχει να κάνει και με τη διοίκηση του σταθμού (τις ιδέες που εφαρμόζονται, τις επιλογές του προγράμματος, το λανσάρισμα στο κοινό). Μπορεί ένας σταθμός ένα έχει μικρό μπάτζετ και μεγάλη επιτυχία και κοινωνική προσφορά και φυσικά το αντίστροφο.

Επίσης η επένδυση στη ραδιοφωνική αγορά δεν θα απκλείονταν, ωστόσο ένας μεγάλος σκόπελος είναι αγορά της συχνότητας. Θέλω να πω, ότι βλέπεις ακόμη και σήμερα ομίλους που θέλουν να ρίξουν χρήματα για να βγάλουν στον αέρα πρόγραμμα, μπορούν να πληρώνουν προσωπικό, ωστόσο δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο κόστος μιας μεταχειρισμένης ΒΝΛ. Έτσι πολλοί από αυτούς παίζουν διαδικτυακό πρόγραμμα. Δεν είναι τόσοι πολλοί. Αλλά κσαι 5 και έξι να ειναι, θέση τους υπάρχουν ξοφλημένα ή χρεωκοπημένα πάλαι ποτέ μεγαθήρια, τα οποία έχουν έναν υπολογιστή να παίζει mp3 για να κρατάνε τη συχνότητα, ελπίζοντας να τη μοσχοπουλήσουν έως και μισό εκατομμύριο.

Ναι, αν υπάρχουν τέτοιες επιχειρήσεις φαντάσματα που κρατάνε τις συχνότητες ως μοναδική περιουσία, χωρίς κάποια ιδιαίτερη ραδιοφωνική λειτουργία, να κλείσουν, και οι συχνότητές τους να δωθούν δωρεάν ή φθηνά σε άλλους που πληρούν τα κριτήρια.

Οι μαϊμού βεβαιώσεις υπάρχουν και δίνονται, όμως πολύ δύσκολα αν δεν είσαι ο Κουρής ή η Εκκλησία, ή αν δεν έχεις μπάρμπα στην Κορώνη.

[quote=ανώνυμος]

Τι είναι αυτό που μπορεί να προσφέρει μία νέα ραδιοφωνική επιχείρηση περισσότερο από μία υπάρχουσα; 

-Τεχνικά πολλοί από τους επαρχιακούς σταθμούς είναι αρτιότεροι κάποιων Αθηναικών άρα αυτό δεν υπάρχει

-Την ίδια μηδενική διαφημιστική πίτα δε θα μοιραστεί; που θα βρει χρήματα να προσφέρει θέσεις εργασίας;

-Τι σημαίνει πλέον επένδυση στο ραδιόφωνο;

Εννοείς επίσης να κλείσουν οι υπάρχουσες  γιατί για να δραστηριοποιηθούν και νέες  δε γίνεται είναι ήδη περισσότερες απ' ότι πρέπει εξαιτίας των μαιμού βεβαιώσεων του ΕΣΡ.

Η αναφορά μου ισχύει αποκλειστικά για το μέσο του  ραδιοφώνου.

[/quote]

Υπάρχουν τόσα κενά στη μπάντα με ραδιόφωνα χωρίς προσωπικό, πρόγραμμα, ακροαματικότητα, διαφημίσεις, κλπ.   Γιατί να μην πάρουν άλλοι, καλύτεροι ιδιοκτήτες τις θέσεις τους;  Τι να τους κάνουμε δηλαδή τους Flash, Orange, Ξένιος, Παρέα FM, τους κλειστούς εδώ και πολύ καιρό Best και VFM, και αρκετούς άλλους, τη στιγμή που δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα;

Η πλειοψηφία και το μεγάλο πάρτι των βεβαιώσεων μαϊμού του ΕΣΡ διεπράχθη από το 2003 έως το 2007 στην επαρχία όπου ο αντίλογος και η ισχύς των επιχειρηματιών εκ των πραγμάτων είναι ασήμαντη σε σχέση με τους ομίλους της πρωτεύουσας.

Η διαφημιστική δύναμη είναι δεδομένη και πρακτικά μηδενική είτε αυτό αφορά τις κατά τόπους επιχειρήσεις είτε αφορά τους πανελλαδικά διαφημιζόμενους. Σημειωτέον δε ότι κάποιοι από αυτούς έχουν αναθέσει το λογαριασμό τους εσκεμμένα ή όχι σε μικροαπατεώνες που έχουν φεσώσει άλλοτε υγιείς ραδιοτηλεοπτικές επιχειρήσεις.

Το κόστος αγοράς ειδικά μίας νόμιμης ραδιοφωνικής επιχείρησης είναι εξευτελιστικό πλέον όπου πολλοί συνάδερφοι τις δίνουν όσο όσο προκειμένου να σωθούν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους.

Επίσης τουλάχιστον για μία εικοσαετία περίπου οι επιχειρηματίες των επαρχιακών μέσων έχουν γίνει μπαλάκι των εκάστοτε κυβερνήσεων και συμφερόντων. 

Κατανοώ τις απορίες και τις σκέψεις όσων δεν έχουν πλήρη γνώση των μέχρι σήμερα πεπραγμένων.

Η αλήθεια είναι πως δεν συμφέρει κανέναν από τους υπάρχοντες ραδιοφωνικούς σταθμούς η δημιουργία νέων σταθμών επειδή δεν είναι σε θέση να αντέξουν τον ανταγωνισμό, γι'αυτό και προτιμούν τη διατήρηση του σημερινού ολιγοπωλίου.

[quote=ανώνυμος]

Η αλήθεια είναι πως δεν συμφέρει κανέναν από τους υπάρχοντες ραδιοφωνικούς σταθμούς η δημιουργία νέων σταθμών επειδή δεν είναι σε θέση να αντέξουν τον ανταγωνισμό, γι'αυτό και προτιμούν τη διατήρηση του σημερινού ολιγοπωλίου.

[/quote]

Αν ίσχυε αυτό που λες, θα έπρεπε οι έχοντες την όποια άδεια λειτουργίας να μην επιτρέπουν τις παράνομες  εκπομπές με εμπορικές διαφημίσεις και να επιτηρούν τα  όποια πάρκα κεραιών ολόκληρο το 24ωρο.Ταυτόχρονα το Υπουργείο Οικονομικών θα μπορούσε να έβαζε γερά πρόστιμα με αναδρομική ισχυ σε όσους δεν έβαζαν μυαλό να δείτε πως θα καθάριζε η μπάντα των FM από τα παράσιτα οριστικά..

[quote=ανώνυμος]

[quote=ανώνυμος]

Η αλήθεια είναι πως δεν συμφέρει κανέναν από τους υπάρχοντες ραδιοφωνικούς σταθμούς η δημιουργία νέων σταθμών επειδή δεν είναι σε θέση να αντέξουν τον ανταγωνισμό, γι'αυτό και προτιμούν τη διατήρηση του σημερινού ολιγοπωλίου.

[/quote]

Αν ίσχυε αυτό που λες, θα έπρεπε οι έχοντες την όποια άδεια λειτουργίας να μην επιτρέπουν τις παράνομες  εκπομπές με εμπορικές διαφημίσεις και να επιτηρούν τα  όποια πάρκα κεραιών ολόκληρο το 24ωρο.Ταυτόχρονα το Υπουργείο Οικονομικών θα μπορούσε να έβαζε γερά πρόστιμα με αναδρομική ισχυ σε όσους δεν έβαζαν μυαλό να δείτε πως θα καθάριζε η μπάντα των FM από τα παράσιτα οριστικά..

[/quote]

Μην ξεχνάς ότι πολλοί νόμιμοι σήμερα ήταν "παράσιτα" χθες.  Και πολλοί "νόμιμοι" πήραν, κάποτε, τις άδειες τους με αμφισβιτούμενες διαδικασίες.  Για να μην μιλήσουμε για τις αποφάσεις δικαστηρίων, ΕΣΡ, κλπ. που έχουν καταπατηθεί (όποτε δεν τους συμφέρουν), και για τα τεράστια χρέη των "νόμιμων" σταθμών προς το δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία, κλπ.  Αλλά κάτι λαμόγια όπως εσείς δια μαγείας τα...παραβλέπετε αυτά.

[quote=ανώνυμος]

Οι σταθμοί αυτοί (τα λεγόμενα "παράσιτα") δεν διαφέρουν σε τίποτα από τους "νόμιμους". Αλλωστε δεν έχουν μεγάλη ακροαματικότητα, οπότε κανείς δεν ασχολείται.

[/quote]

Σοβαρά, δεν έχουν μεγάλη ακροαματικότητα;  Και που το ξέρεις αυτό;  Εγώ πάντως έχω δει αρκετούς από αυτούς να παίζουν σε καταστήματα, ταξί, αυτοκίνητα, αστυνομικά τμήματα, ταβέρνες, κλπ.  Μάλλον έχουν πολύ περισσότερη διαφήμιση και ακροατήριο από πολλά από τα ζωντανά-νεκρά "νόμιμα" ραδιόφωνα που αρχικά δεν θα έπρεπε να είχαν πάρει άδειες ποτέ.

[quote=ανώνυμος]

Η διαφημιστική δύναμη είναι δεδομένη και πρακτικά μηδενική είτε αυτό αφορά τις κατά τόπους επιχειρήσεις είτε αφορά τους πανελλαδικά διαφημιζόμενους. [...] Το κόστος αγοράς ειδικά μίας νόμιμης ραδιοφωνικής επιχείρησης είναι εξευτελιστικό πλέον όπου πολλοί συνάδερφοι τις δίνουν όσο όσο προκειμένου να σωθούν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους.

[/quote]

Ισχύει ότι η διαφημιστική πίτα συρρικνώθηκε δραματικά και απότομα. Ωστόσο υπάρχουν ακόμη ραδιόφωνα στην επαρχία που είναι κερδοφόρα. Αυτό έχει να κάνει και με την επιχειρηματική ικανότητα αυτού που διατηρεί το ραδιοφωνικό σταθμό. Ισχύει ότι η κατάσταση με την κρίση είναι δύσκολη, όμως και πολλοί επιχειρηματίες είχαν συνηθίσει στην εποχή των παχιών αγελάδων και έκαναν πολλά λάθη, με αποτέλεσμα όπως είπες να βρεθούν υπερχρεωμένοι. Άλλοι όμως κατάφεραν να προσαρμοστούν και κράτησαν ακροατήριο και πελατολόγιο.

Για ποια Ραδιοφωνα ειναι ετοιμος ο χάρτης .Αυτα που λειτουργουν σαν λατέρνες ? Χωρις προσωπικο ? Με έναν υπολογιστη στην πρίζα και ενα ιδιοκτήτη να τα κανει όλα ? Τεχνικος-τηλεφωνητης-υπευθυνος σταθμου-υπευθυνος προγραμματος-υπευθυνος ροης-προγραμματιστης διαφημησεων-προγραμματιστης τραγουδιων-διαφημηστής-προγραμματιστης διαφημήσεων ? Για αυτα τα ραδιοφωνα μιλαμε ? καλυτερα να τα κλεισουν !!! δεν συμβάλουν πουθενα άλωστε !!!

Καλησπέρα σας.Γνωριζει κάποιος να μου πει τι κόστος εχει μια ραδιοφωνική συχνότητα στη Θεσσαλονίκη, αν υπαρχει κάποια "ελεύθερη" αυτή τη στιγμη και που μπορει κάποιος να απευθυνθεί;Ευχαριστω προκαταβολικα.

Το ερώτημα έχει χιλιοαπαντηθεί. Δεν υπάρχουν «ελεύθερες» συχνότητες που να δίνονται από το δημόσιο, εκτός αν ολοκληρωθεί η διαδικασία με τον χάρτη συχνοτήτων και προκυρηχθεί αδειοδότηση. Η μόνη δυνατότητα να αποκτηθεί νόμιμα συχνότητα στην Θεσσαλονίκη και οπουδήποτε στην Ελλάδα είναι να αγοραστεί η επιχείρηση ενός ραδιοσταθμού από έναν άλλο ραδιοσταθμό. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν συχνότητες που φαινομενικά είναι ελεύθερες, ωστόσο οι ΒΝΛ ανήκουν σε επιχειρήσεις που είναι υπερχρεωμένες, οπότε η μεταβίβασή τους σημαίνει αυτόματα και αποδοχή των χρεών.

Το κόστος υπαρχουσών ΒΝΛ, με βάση αγγελίες που έχουμε δει κυμαίνεται ανάμεσα σε 290.000 (Μύθος) και 1.000.000 (Rock Radio) ευρώ για το Νομό Θεσσαλονίκης, ενώ άλλα ραδιόφωνα μεταβιβάστηκαν σε πολύ χαμηλότερα ποσά, όπως ο Heart FM για 30.000 ευρώ.

Εγγραφή στο all greek radio news