Το μέλλον του ραδιοφώνου στο αυτοκίνητο

Το ραδιόφωνο έχει παραδοσιακά επικεντρωθεί στο πώς ακούγεται, στην επεξεργασία ήχου, τα ραδιοφωνικά φορμάτ, στις λίστες αναπαραγωγής και στους παραγωγούς. Με την έλευση του RDS, και προσφάτως του ραδιοφώνου υψηλής πιστότητας (HD), το αμερικανικό ραδιόφωνο έχει αρχίσει να προσέχει και τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζεται το ραδιόφωνο. Μια ομάδα εμπειρογνωμόνων της Αμερικανικής Ένωσης Ραδιοσταθμών (NAB) μίλησαν στα πλαίσια ενός διαδικτυακού σεμιναρίου για τον σωστό χειρισμό αυτού του ζητήματος. Τα καλά νέα είναι ότι μια πλήρης γκάμα βέλτιστων λύσεων έχει ήδη αναπτυχθεί. 

Το διαδικτυακό σεμινάριο «Το μέλλον του ραδιοφώνου στο αυτοκίνητο: Βέλτιστες πρακτικές για την ψηφιακή απεικόνιση» φιλοξένησε ως ομιλητές τον Fred Jacobs, πρόεδρο της Jacobs Media, τον Greg Strassell, αντιπρόεδρο της διεύθυνσης προγράμματος της εταιρίας Hubbard Radio και τον Glynn Walden, σύμβουλο μηχανικών εκπομπής.

Ο Jacobs ξεκίνησε το διαδικτυακό σεμινάριο με μια συζήτηση για μία μελέτη που διενήργησε για το πώς εμφανίζεται το ραδιόφωνο στα αυτοκίνητα. Η μελέτη περιλάμβανε τη σάρωση της μπάντας των FM σε διάφορες αγορές, καταγράφοντας στιγμιότυπα από το ταμπλό του αυτοκινήτου για κάθε ραδιοφωνικό σταθμό σε οθόνες HD και RDS. «Η μελέτη μας άνοιξε τα μάτια» σημειώνει ο Jacobs. «Πολλές από αυτές τις πληροφορίες καταχωρήθηκαν στο σύστημα πριν από χρόνια, συχνά χωρίς τη συμβολή του διευθυντή προγράμματος. Κυρίως απεικόνιζαν στοιχεία που καταχώρησαν προηγούμενοι ιδιοκτήτες ή διευθυντές».

Οι καταγραφές αξιολογήθηκαν, οι απαντήσεις βαθμολογήθηκαν και τα αποτελέσματα εισήχθησαν σε μια βάση δεδομένων. Από τα αποτελέσματα, ο Jacobs ανέπτυξε ένα σύνολο οκτώ καλύτερων πρακτικών.

Πρώτη στον κατάλογο του Jacobs είναι η διεξαγωγή έρευνας της ευρύτερης αγοράς, όπως έκανε κι ο ίδιος για να αναπτύξει τις βέλτιστες πρακτικές του. Χρησιμοποιήστε αυτοκίνητα με οθόνες RDS και HD. Οι μηχανικοί και οι υπεύθυνοι προγράμματος πρέπει να συνεργαστούν σε αυτό. Προσθέτει ότι θα ήταν επίσης καλό να συμπεριλάβουμε τον υπεύθυνο πωλήσεων σε αυτούς τους ελέγχους, καθώς ο τρόπος εμφάνισης των διαφημίσεων σε αυτές τις οθόνες είναι επίσης σημαντικός.

«Μην κοιτάτε μόνο πώς εμφανίζονται οι τίτλοι των καλλιτεχνών και των τραγουδιών», συνέχισε ο Jacobs. «Κοιτάξτε τι συμβαίνει όταν μιλάει ένας διάσημος, κατά τη διάρκεια των ειδήσεων και κατά τη διάρκεια των διαφημιστικών διαλειμμάτων. Δείτε πού υπάρχουν αναξιοποίητες ευκαιρίες για την ενίσχυση της επωνυμίας σας.»

Δεύτερον, τυποποιήστε τη χρήση των πεδίων Radio Text (RT) και Program Service (PS). Το πεδίο RT των 64 χαρακτήρων είναι για τους τίτλους των καλλιτεχνών και των τραγουδιών σε μουσικούς σταθμούς και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ονόματα φιλοξενουμένων και επισκεπτών σε εκπομπές λόγου. Η χρήση των κεφαλαίων με συνέπεια και η αφαίρεση των μεταδεδομένων είναι σημαντικές.

Τρίτον, βελτιστοποιήστε το branding. Ο Jacobs σημειώνει ότι χάνονται συχνά ευκαιρίες για να εμφανιστεί το εμπορικό σήμα, τα ονόματα των γνωστών παραγωγών, των εκπομπών και των διαφημιζόμενων. Προσθέτει ότι έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Xperi δείχνει ότι οι ακροατές απομνημονεύουν καλύτερα το όνομα και τον αριθμό τηλεφώνου του διαφημιζόμενου όταν οι πληροφορίες επαναλαμβάνονται στην οθόνη κειμένου.

Τέταρτον, παρουσιάστε ονόματα γνωστών παραγωγών και προγράμματα. «Η μεγαλύτερη κεφαλαιαική επένδυση ενός ραδιοφωνικού σταθμού είναι συχνά ένα ραδιοφωνικό ταλέντο που προσλαμβάνει και οι εκπομπές που αυτό κάνει», δήλωσε ο Jacobs. «Ωστόσο, αυτά παραμελούνται σε μεγάλο βαθμό στην οθόνη. Το ραδιόφωνο είναι πραγματικά πολύ καλύτερο για την προώθηση της μουσικής βιομηχανίας μέσω καλλιτεχνών και τίτλων τραγουδιού από ό,τι στην προώθηση του εαυτού του.»

Πέμπτον, οι σταθμοί πρέπει να καταρτίσουν μια στρατηγική για την εμφάνιση πληροφορικών για το ραδιόφωνο λόγου. Η οθόνες πολλών ραδιοφωνικών σταθμών ειδήσεων και λόγου, στην έρευνα του Jacobs, είχαν ξεμείνει από ραδιοσταθμούς μουσικής των προκατόχων. Οι σταθμοί που χρησιμοποιούν λόγο πρέπει να διαθέτουν εκπομπές, παραγωγούς και επισκέπτες με σαφή αναγνωρισιμότητα και επωνυμία.

Το τι πρέπει να γίνει σχετικά με τα νεότερα φορμάτ ραδιοφωνικό σταθμών είναι έκτο στη λίστα. Δεν περιλαμβάνονται όλα τα φορμάτ στα τυπικά αναγνωριστικά φορμάτ RDS. Ένα παράδειγμα είναι το hip-hop. Ο Jacob σημειώνει ότι ορισμένοι σταθμοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν το R&B ως την πλησιέστερη καταχώρηση και κάποιοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την καταχώριση "other". «Το other δεν είναι αποδεκτή επιλογή», δήλωσε ο Jacobs.

Έβδομο, επανεξετάστε όλα τα λογότυπα. Ο Jacobs παρατηρεί ότι υπάρχουν άπειρες ανακολουθίες σε ότι αφορά τα λογότυπα και τα γραφικά, αλλά είναι ευκαιρία το ραδιόφωνο να λάμπει στην HD. Οι εικόνες που περιλαμβάνονται στις διαφημίσεις ή κατά τη διάρκεια διαφημιστικών διαλειμμάτων πρέπει επίσης να λαμβάνονται υπόψη.

Τέλος, βελτιώστε τις οθόνες της πολυπλεξίας του HD Radio. Η έρευνα του Jacobs αποκάλυψε ότι τα κανάλια HD1 ήταν συνήθως καλά αναγνωρισμένα και επώνυμα, αλλά τα κανάλια HD2 και HD3 συχνά υπολείπονται. Ένα καλό παράδειγμα που μοιράστηκε ο Jacobs ήταν ο ραδιοσταθμός WIP στη Φιλαδέλφεια. Αναμεταδίδει τον ενημερωτικό KYW 1060 στο κανάλι HD2 κάτι που είναι σαφώς αναγνωρίσιμο τόσο με το λογότυπο όσο και με το κείμενο.

άρθρα: 
γεωγραφική τοποθεσία: 

Εγγραφή στο all greek radio news