Έρευνα: «σχεδόν όλοι οι Κύπριοι ακούνε ραδιόφωνο»

Πολύ ενδιαφέρονται στοιχεία παρουσιάζει έρευνα που δημοσιοποιήθηκε στην Κύπρο σχετικά με ευρύτερα στατιστικά στοιχεία ακρόασης ραδιοφώνου.Σε παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και που καλύπτει ο δικτυακός τόπος «Sigma Live» παρουσιάστηκαν εντυπωσιακά στοιχεία που αναδεικνύουν τη σημασία του ραδιοφώνου για τους Κύπριους πολίτες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δώθηκαν στη δημοσιότητα, η ισχυρή ζώνη του ραδιοφώνου είναι η πρωινή, καθώς «κατά την ώρα μεταξύ 7 και 8 το πρωί πέραν των 200 χιλιάδων ατόμων ακούνε ραδιόφωνο, κυρίως από το αυτοκίνητό τους» ενώ «άλλες δημοφιλείς ώρες ακρόασης κατά τη διάρκεια της ημέρας είναια αυτές μεταξύ 10 και 11 το πρωί αλλά και 5 με 6 το απόγευμα.»

Το ποσοστό των ατόμων που ακούνε έστω και πέντε λεπτά ραδιόφωνο την ημέρα και το οποίο φτάνει στο 93%. ενώ  η πλειοψηφία των ακροατών είναι της ηλικιακής κατηγορίας 13 με 44 ετών, με τα άτομα της ηλικιακής ομάδας 18 με 24 ετών που ακούνε ραδιόφωνο σε ποσοστό 96%.  Ο μέσος ακροατής ακούει 2,5 ώρες ραδιόφωνο την ημέρα ενώ ο μέσος όρος ακρόασης σε εβδομαδιαία βάση ανέρχεται στις 17,9 ώρες.

Η Έρευνα πραγματοποιείται για λογαριασμό του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών Κύπρου από τις εταιρείες IMR, Symmetron και το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Στην εικόνα του Sigma Live τα ποσοστά ακροαματικότητας την περίοδο  21 Οκτωβρίου με 17 Νοεμβρίου, με κυρίαρχο το τρίτο πρόγραμμα του δημόσιου ραδιοφώνου.

Διαβάστε όλο το άρθρο στο Sigma Live

γεωγραφική τοποθεσία: 

Σχόλια

Στην Κύπρο υπάρχει ακόμα η δημόσια ραδιοφωνία, με εθνική κάλυψη, και οι ιδιωτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί λειτουργούν με κανονικές άδειες, σε συγκεκριμένες συχνότητες, ενώ δεν υπάρχουν τα παραμύθια περί παρεμβολών στην αεροναυτιλία στις υψηλές συχνότητες (102-108) που πουλάνε στην Ελλάδα και που δέχονται πολλοί αφελείς που κατά τα άλλα νομίζουν ότι ξέρουν από ραδιόφωνο.  Επίσης υπάρχουν σταθμοί τοπικής εμβέλειας και χαμηλής ισχύους.

 

Στην Ελλάδα, υπάρχει το αντισυνταγματικό, παράνομο ΕΣΡ.  Τίποτα άλλο δεν χρειάζεται να πω.

Οι παρεμβολές στις συχνότητες αεροναυτιλίας (118-136) δεν υπάρχουν επειδή οι κυπριακοί σταθμοί παίζουν με ακριβά και καλοσυντηρημένα μηχανήματα-κεραίες, και όχι με τα καβουρδιστήρια που στήνει εδώ ο κάθε πρώην σαλαμέμπορος για να "κάνει ραδιόφωνο", γεμίζοντας με αρμονικές-heterodynes τις μπάντες.

Όσο για την υψηλή ακροαματικότητα, σίγουρα έχει να κάνει με την παθολογική σχέση που έχει ο μέσος Κύπριος με το αυτοκίνητό του, και φυσικά με τον χρόνο που περνάει στα *επικά* μποτιλιαρίσματα στις μεγάλες πόλεις (και ειδικά στη δημοσιοϋπαλληλούπολη Λευκωσία) μεταξύ 07:00-08:00 και 14:30-15:00.

Φίλε,-η irisx, το σχόλιο του πρώτου συν-αναγνώστη δεν αναφέρονταν στις πραγματικές παρεμβολές στην αεροναυτιλία, αλλά σε μια νομική δικαιολογία που εμφανίστηκε στην πρώτη και μοναδική αδειοδότηση ιδιωτικής ραδιοφωνίας, το 2001 στην Αθήνα. Τότε, αρνήθηκαν να δώσουν άδειες για τις συχνότητες 102-108, με ακριβώς αυτήν τη πρόφαση, ότι όποιος σταθμός ανοίξει εκεί θα προκαλεί αρμονικές ακριβώς πάνω στις συχνότητες των αεροπλάνων. Αργότερα ο μύθος αυτός καταρρίφθηκε, αλλά για αυτές τις συχνότητες δεν δόθηκαν ποτέ σωστές άδειες με διαγωνισμό, αντιθέτως εξέπεμψαν πειρατές, πολλοί από τους οποίους νομιμοποιήθηκαν πρόχειρα χωρίς να προηγηθεί διαγωνισμός το 2004. 

Με λίγα λόγια λέει ότι στην Κύπρο κατάφεραν να βρουν την οργάνωση και το πολιτικό σθένος να δώσουν άδειες ραδιοφώνου, ενώ στην Ελλάδα οι πολιτικοί κρέμονται από τους μεγαλοεκδότες που εκμεταλλεύονται τις συχνότητες και μέσα από δικαιολογίες (όπως αυτή με τις παρεμβολές) δεν τολμούν να επιβάλλουν τις πρέπουσες αξιοκρατικές διαδικασίες. Έχει επιτραπεί η λειτουργία εκατοντάδων ραδιοσταθμών με καβουρντιστίρια και χωρίς προσωπικό, με αποτέλεσμα το ραδιοφωνικό αποτέλεσμα να είναι χαμηλού επιπέδου και να πλήττεται η βιωσιμότητα του μέσου συνολικά.

Κατά τα άλλα σωστά τα λες. Μια ακόμη ουσιαστική διαφορά είναι ότι στην Κύπρο υπάρχουν ραδιοφωνικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας, κάτι το οποίο δεν ισχύει στην Ελλάδα, καθώς οι αθηναϊκοί σταθμοί αναμεταδίδονται νομίμως στην επαρχία με όριο 5 ώρες την ημέρα. 

Πολύ σωστά, και ας μην ξεχάσουμε πως στον περίφμο χάρτη συχνοτήτων του Καψάλη, προέβλεπε τα ίδια: ελάχιστους σταθμούς μετά τους 102 στην Αττική και καμία (!!!) μετά τους 101 στην Θεσσαλονίκη!  Αν είναι δυνατόν!

Ενδιαφέρον (δεν ήξερα την ιστορία), αλλά δεν μπορώ να πω ότι εκπλήσσομαι. Το θέμα της διαχείρισης του εθνικού ραδιοτηλεοπτικού φάσματος εξελίσσεται τελικά σε ένα από τα διαχρονικότερα και δυσωδέστερα πολιτικά σκάνδαλα της νεότερης Ελλάδας.

 

Και προφανώς δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτε όσο οι "δυνάμεις εξουσίας" συναρτούν την επιβίωσή τους με το σκοπίμως συντηρούμενο χάος και τις άνομες συναλλαγές-σχέσεις εξάρτησης που αυτό διευκολύνει.

Εγγραφή στο all greek radio news