Ακροαματικότητες Αττικής Μαρτίου

2ος ο Μελωδία με άνοδο 1,2%, ξεπερνώντας τον Σκάι, που πέφτει στην τρίτη θέση. Ο Kiss FM στην τέταρτη θέση με την πτώση του Δίεση στην πέμπτη. Εντυπωσιακή άνοδο μιας ποσοστιαίας μονάδας είχε ο DeeJay, ενώ πτώση σημείωσαν ο Nova Σπορ FM και ο Εν Λευκώ (που συνεχίζει να πέφτει), σε αντίθεση με τον αδερφό Freedom που ανεβαίνει.

Real11,2
Μελωδία6,4
Σκάι5,4
Kiss FM4,2
Δίεση4,0
DeeJay4,0
Sfera3,8
NovaSpor3,5
Easy3,5
Galaxy3,4
Derti3,4
Ρυθμός3,1
Pepper3,1
Red3,1
Λάμψη3,0
Δρόμος3,0
Rock FM2,3
Εν Λευκώ2,2
Love Radio1,9
Music1,8
Alpha 9891,3
Freedom1,3
Mad1,1
Σέντρα1,0
Αθήνα 9.840,4

 

γεωγραφική τοποθεσία: 

Σχόλια

Κάποια στιγμή στη ραδιοφωνική αγορά της Ελλάδας θα πρέπει όσοι πουλάνε φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες να πάνε επιτέλους σπίτι τους. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών που ασχολούνται με το ραδιόφωνο είναι παντελώς άσχετοι αλλά έχουν  "το χάρισμα του παπαρολόγου" και με το ύφος των 1000ων Καρδιναλίων. Με αυτό το τρόπο πλασάρονται στους (επίσης άσχετους στη μεγάλη τους πλειοψηφία) ιδιοκτήτες των σταθμών ως "ψαγμένοι καλλιτεχνικώς, με γνώσεις στη μουσική (τύπου από μικρός μάζευα δίσκους στο σπίτι, αγαπώ τη μουσική, άρα ξέρω και από ραδιόφωνο) τάχα μου σοφιστικέ στυλ και ραδιο-σωτήρες". Όλοι αυτοί στους ραδιοφωνικούς σταθμούς του εξωτερικού ( Η.Π.Α, ΑΓΓΛΙΑ κτλ και με έναν αιώνα ραδιοφωνικής εμπειρίας και όχι μόλις 30ετίας όπως στην Ελλάδα0) δεν θα έβρισκαν δουλειά ούτε σαν επιστάτες στους σταθμούς. 

Ελάχιστοι άνθρωποι έχουν εμπειρία ραδιοφωνική από διεθνή αγορά στην Ελλάδα. Στο εξωτερικό το πρώτο που κοιτάνε είναι ένας σταθμός να μπορεί να είναι βιώσιμος, αλλιώς είναι καταδικασμένος. Στην Ελλάδα η συντριπτική πλειοψηφία των σταθμών, είναι «μέσα χοντρά» όπως λεει και ο λαός. Οι μεγαλοαχρηστοδημοσιογράφοι και οι λοιποι επαγγεματίες παπαρογνώστες του ραδιοφώνου, μαζί με ηθοποιούς, τραγουδιστές, αθλητές και λοιπούς κωμικούς που βρέθηκαν πίσω από τα μικρόφωνα των εκάστοτε σταθμών, να εμφανίζονται ως οι Χαϊ Starsradioγνώστες, είναι αυτοί που φουντάρισαν το ραδιόφωνο στο πάτο. Και πιο κάτω. Κρίμα.   

Αποκλείεται να μην υπάρχει ο FLASH μέσα στους 25 αυτούς σταθμούς. Ο Flash λόγω οικονομικών προβλημάτων δεν θα είχε να πληρώσει για να είναι μέσα στη λίστα. Αυτό είναι όλο. Είναι σίγουρο ότι αν η πιο πάνω λίστα ήταν πραγματική θα ήταν και αρκετά ψηλά. Το ίδιο και ο NITRO. Το radiofono.gr θεωρούσα και ελπίζω να ισχύει ότι είναι ένα αξιόπιστο και ρεαλιστικό site για το ραδιόφωνο. Θα περίμενα να μην δημοσίευε τέτοιες πληρωμένες στατιστικές. ΝΤΡΟΠΗ και στην εταιρεία που τις έβγαλε. Γελιοποιείται και χάνει κάθε αξιοπιστία.

το radiofono.gr απλα αναδημοσιευει τι υπαρχει. Αυτη τη στιγμη αυτη ειναι η βασικη επισημη μετρηση ακροαματικοτητων που εχουμε. Καλως ή κακως.. Ειτε ειναι αξιοπιστη, ειτε οχι.. στην κριση του καθενος. Λαβε υποψιν οτι για να συμπεριληφθεις στη λιστα (ακομα κι αν μετρηθηκες και ησουν οντωςσ μεσα στις θεσεις ακροαματικοτητας), πρεπει να καταβαλεις μηνιαια συνδρομη 1300+ ευρω.. (ηταν 1000 ευρω καποτε). Εχει ο FLASH τοσο λεφτα για τετοια? Δεν το λεω ειρωνικα..αλλα κυριολεκτω. Αξιζει τον κοπο το τιμημα? Στην κριση του καθενος ιδιοκτητη και καθενος απο εμας..

Ακόμα κι αν αναδημοσιεύει την λίστα των ακροαματικοτήτων το παρόν site θα έπρεπε να αναφέρει την εταιρεία σύμφωνα με την οποία προέκυψε αυτή η λίστα. Το λέω αυτό γιατί για το ίδιο διάστημα υπάρχει και άλλη λίστα με πολύ διαφορετικά αποτελέσματα. Αν λοιπόν στόχος δεν είναι απλά να λέμε οτι δημοσιεύουμε "νούμερα" καλό θα ήταν να τα τεκμηριώνουμε κι όλας.....

Κατανοητό αλλά το είπες και εσύ ... <<για να συμπεριληφθεις στη λιστα (ακομα κι αν μετρηθηκες και ησουν οντως μεσα στις θεσεις ακροαματικοτητας), πρεπει να καταβαλεις μηνιαια συνδρομη 1300+ ευρω>> Αρα λοιπόν δεν ειναι ακριβώς πίνακας ακροαματικοτήτων αλλά πίνακας διαμορφωμένος με τους σταθμούς που έχουν να πληρώσουν...Οταν τέτοιες στατιστικές μούφα αναδημοσιεύονται από σοβαρά sites όπως το radiofono.gr ενισχύεται. Εάν το radiofono.gr την απέρριπτε και το έκανα και άλλα sites πιστεύω δηλά δηλά θα ξεπρόβαλλαν στατιστικες πιο αληθινές...και όταν λέω να την απέρριπταν εννοώ μαζί με τους λόγους γιατί. Παρεπιπτόντως ποια είναι η εταιρεία που έκανε την μελέτη με αυτά τα ανακριβή αποτελέσματα;

 

Ρε παιδιά, μία είναι η εταιρεία που κάνει τις μετρήσεις στην Αθήνα, η ΑΕΜΑΡ.  Απλά, αυτές οι ακροαματικότητες λαμβάνουν υπόψιν και το χρόνο ακρόασης, και έτσι είναι ενιχσημένοι κάποιοι σταθμοί που έχουν περιεχόμενο που συνηθίζει να "κρατάει" τον ακροατή για πολύ ώρα, ενώ οι σταθμοί εμπορικής-ποπ μουσικής συνήθως θα πηγαίνουν χειρότερα επειδή καταγράφουν πολλούς ακροατές μεν, αλλά με χαμηλό TSL (time spent listening), η χρόνο ακρόασης στα Ελληνικά.  Τώρα για την αξιοπιστία η όχι των μετρήσεων, τώρα το πήρατε είδηση? Εδώ και αρκετά χρόνια είναι "κουτσή" η μέτρηση στην Αθήνα, και την αρχή είχε κάνει η ΕΡΤ πριν κάποια χρόνια, αποχωρώντας από τις μετρήσεις.  Και όχι μόνο στην Αθήνα...χρόνια τώρα, ακόμα και πριν την κρίση, οι μισοί σταθμοί της Θεσσαλονίκης δεν εμφανίζονται καν στους πίνακες.  Και να σας πω κάτι?  Το ίδιο γίνεται παντού, και σε άλλες χώρες.  Οι σταθμοί που δεν πληρώνουν για συμμετοχή στις μετρήσεις ακροαματικότητας δεν εμφανίζονται στις λίστες.  Δεν υπερασπίζομαι την ΑΕΜΑΡ, αλλά το ραδιόφωνο.gr δεν νομίζω ότι κάνει κακό στο να δημοσιεύει τις λίστες, ούτε έχει σημασία αν ιστοσελίδες σαν και αυτοί τις δημοσιεύουν η όχι.  Όσο υπάρχει πελατεία που θα σκάει 1.300 Ευρώ το μήνα για τις μετρήσεις, χέστηκαν αν δημοσιεύονται στο κάθε σαϊτ η όχι.  Εξάλλου, ο μέσος ακροατής δεν ενδιαφέρεται και δεν γνωρίζει από μετρήσεις, ενώ για τους σταθμούς που συμμετέχουν, οι αριθμοί που έχουν περισσότερο σημασία είναι πως τα πηγαίνουν στις ειδικές κατηγορίες ακροατών (π.χ. στις ηλιακές ομάδες) όπου στοχέουν το πρόγραμμα τους, και κυρίως στις ομάδες 18-34, 25-54, κλπ., όπου υπάρχει το χρήμα (ότι έχει απομείνει εν μέσω κρίσης) από την διαφημηστική πίτα.   

Για να είμαστε ειλικρινείς όλα όσα γράφτηκαν παραπάνω σα σχόλια είναι αλήθεια. Όντως ξεχάστηκε να αναγραφεί η πηγή, που είναι η έρευνα που πραγματοποιεί η εταιρία FOCUS/BARI, κατ' εντολή των ραδιοφωνικών σταθμών. Δηλαδή μαζεύτηκαν το 2005 όλοι οι σταθμοί μαζί (ΕΙΡΑ), έφτιαξαν την ΑΕΜΑΡ (Αστική Εταιρία Μέτρησης Ακροαματικότητας Ραδιοφωνικών Σταθμών Αττικής) και στη συνέχεια αυτή έκανε ένα διαγωνισμό για να οριστεί ένα ενιαίο σύστημα μέτρησης της ακροαματικότητας.

Πρώτον έχει ήδη γραφτεί ότι η μεθοδολογία που χρησιμοποιεί η συγκεκριμένη εταιρία είναι ξεπερασμένη και αποκλείει μεγάλο κομμάτι του ακροατηρίου (νομίζω πχ ότι δεν μετράνε την ακροαματικότητα στο αυτοκίνητο ή στο ίντερνετ, που είναι εγκληματικό).

Δεύτερον έχουν ήδη γίνει τα πρώτα βήματα από ότι διαβάζω ήδη παζαρεύεται να αναλάβει τη μέτρηση καινούρια εταιρία με άλλη μεθοδολογία (ίσως και πιο φτηνή). Βέβαια δεν ξέρω αν στην κατάσταση που είναι οι σταθμοί αυτή τη στιγμή μπορούν να συντονιστούν για κάτι τέτοιο. Άλλη μέτρηση (τακτική και μηνιαία) δεν γνωρίζω να υπάρχει, άλλωστε το κόστος είναι μεγάλο. Αν υπάρχει πολύ ευχαρίστως να τη βλέπαμε.

Τρίτον το ζήτημα με τις ακροαματικότητες ήταν ανέκαθεν προβληματικό, γι' αυτό και στο ραδιόφωνο.gr δημοσιεύαμε τις ακροαματικότητες εξαιρετικά σπάνια, να είναι η τρίτη ή τέταρτη φορά. Βέβαια από την άλλη όταν θέλεις να δείξεις κάποια πράγματα όχι τόσο στατιστικά ασήμαντα, την εντυπωσιακή πτώση του Σκάι ας πούμε, είναι χρήσιμο.

Επίσης, όπως επισημαίνει και ο τελευταίος σχολιαστής, τα στατιστικά έχουν να κάνουν με το πώς τα διαβάζεις. Ας πούμε αυτό που προσπαθούμε να βάλουμε τους σταθμούς σε μια σειρά είναι πιθανότατα λάθος, αφού πιθανότατα με το δείγμα που έχει η εταιρία θα έπρεπε να υπολογίζουμε ίσως μια μονάδα % στατιστικό λάθος. Μετά υπάρχουν διαφορετικά στατιστικά μεγέθη που έχουν να κάνουν με τι σε ενδιαφέρει. Οι υπεύθυνοι των σταθμών πχ βλέπουν τα στοιχεία συγκριτικά με παλιότερα και σε συσχέτιση με αλλαγές που έκαναν στο πρόγραμμά τους (οι ίδιοι ή οι ανταγωνιστές) για να ξέρουν προς τα πού πάει η βάρκα.

Εγγραφή στο all greek radio news