Τι δείχνουν τα 6 κριτήρια της νέας μοριοδότησης

ΡουσόπουλοςΕμμέσω και της νέας αναβολής κατάθεσης του νομοσχεδίου για τις ραδιοτηλεοπτικές άδειες, είδαν τη δημοσιότητα, μέσω της εφημερίδας "Ναυτεμπορική οι απαντήσεις του ΕΣΡ για τη διαδικασία αδειοδότησης. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Επικρατείας είχε ήδη ανακοινώσει το Δεκέμβρη του 2005 την πρόθεσή του η αξιολόγηση των αιτήσεων να γίνει με βάση 6 (αντί για 4) κριτήρια μοριοδότησης, ενώ το ΕΣΡ σε έγγραφη απάντησή του προς τον υπουργό, προτείνει κάποιες εξαιρετικά σοβαρές αλλαγές. Τα κριτήρια που θα ισχύσουν, με βάση την πρόταση του Υπουργείου, έχουν ως εξής:
  1. προηγούμενη νόμιμη δραστηριότητα
  2. οικονομική βιωσιμότητα
  3. απασχολούμενο προσωπικο
  4. προγραμματικής πληρότητας 
  5. συγχώνευσης ή σύγχρηση συχνοτήτων
  6. αρνητική βαθμολόγηση

Τα κριτήρια (που θα διαφοροποιούνται αναλόγως για την τηλεόραση και το ραδιόφωνο) προσδιορίζονται λεπτομερέστερα:

  • κριτήριο νόμιμης δραστηριότητας: Ο υποψήφιος βαθμολογείται με βάση το χρόνο της δραστηριότητας του μέχρι την ημέρα της αίτησης, καθώς και την νόμιμη εμβέλεια του.
    Ενώ στο θέμα των τηλεοπτικών αδειών, το ΕΣΡ συμφωνεί ότι μπορεί να γίνει με βάσει τις υπάρχουσες άδειες, για τα ραδιόφωνα επισημαίνει ότι δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο η βεβαίωση νομίμου λειτουργίας της 1ης/11/1999, καθώς αφενός «δεν διασφαλίζει τη συνεχή λειτουργία ενός ραδιοσταθμού, αφετέρου αδικεί όσους σταθμούς λειτουργούσαν αδιαλείπτως μέχρι τώρα και για κάποιο λόγο δεν είχαν ζητήσει το σχετικό έγγραφο από το Συμβούλιο».

    Αντίθετα προτείνει να οριστεί ανώτατος αριθμός βαθμών (με απώτατο όριο έναρξης δραστηριότητας τα 5 χρόνια) να ελέγχεται μόνο η λειτουργία του σταθμού έως το χρόνο υποβολής της αιτήσεως και σε περίπτωση συγχωνεύσεως επιχειρήσεων να λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος λειτουργίας της παλαιότερης των επιχειρήσεων ή ο μέσος όρος του χρόνου λειτουργίας των επιχειρήσεων.

    Το «κριτήριο παλαιότητας» όπως ήταν γνωστό στις προηγούμενες αδειοδοτήσεις, ήταν ένα από τα κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν στο «κόψε-ράψε» της προηγούμενης λίστας των σταθμών της Αττικής, καθώς μεταβλήθηκε αρκετές φορές για προφανείς φυσικά λόγους. Όπως είναι προφανές, αν περάσει η πρόταση του ΕΣΡ, ανοίγει ο δρόμος για διεκδίκηση άδειας από πολλούς νεοϊδρυθέντες ραδιοφωνικούς σταθμούς, καθώς έτσι το κριτήριο αυτό θα έχει σχετικά μειωμένη συμμετοχή στη μοριοδότηση.
     
  • κριτήριο οικονομικής βιωσιμότητας - Εδώ προτείνεται η αξιολόγηση της οικονομικής κατάστασης των υποψηφίων, καθώς και ο προϋπολογισμός τους για τη μελλοντική λειτουργία της επιχείρησης. Έτσι, θα λαμβάνονται υπόψιν
     
    • 1α) τα οικονομικά αποτελέσματα του υποψηφίου κατά την τελευταία 3ετία, το καθαρό περιθώριο κέρδους, το λειτουργικό περιθώριο κέρδους, η αποδοτικότητα των διατιθέμενων κεφαλαίων καθώς και ο δείκτης δυναμικότητας
       
    • β) η οικονομική επιφάνεια όπως αυτή αποτυπώνεται στον τελευταίο ισολογισμό βάσει των ιδίων κεφαλαίων, το δείκτη δανειακής επιβάρυνσης και το δείκτη γενικής ρευστότητας.
    • 2) Το επιχειρησιακό σχέδιο του υποψηφίου το οποίο αξιολογείται με βάση την οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας της επιχείρησης για τα έτη διάρκειας της αδείας, ως προς την πληρότητα και τις προοπτικές κερδοφόρας δραστηριότητας

    Εδώ το ραδιοτηλεοπτικό διαφοροποιείται ελάχιστα, προτείνοντας την χρήση οικονομικών και στατιστικών δεικτών με βάση τα οικονομικά της τελευταίας πενταετίας καθώς και τον έλεγχο των ισολογισμών από ορκωτούς λογιστές -ενώ για τις νέες επιχειρήσεις να εξετάζεται το επιχειρηματικό τους σχέδιο.

    Φυσικά με τις προτάσεις αυτές, και οι δύο φορείς αλείφουν βούτυρο στο ψωμί των μεγάλων ομίλων των media, οι οποίοι, δεδομένης της οικονομικής κρίσης στα ραδιόφωνα της επαρχίας, θα είναι από τους λίγους που θα καταφέρουν να παρουσιάσουν "καθαρούς" ισολογισμούς  και ελπιδοφόρα επιχειρησιακά σχέδια.
     

  • κριτήριο απασχολούμενου προσωπικού ή αλλιώς η αποθέωση του playlist! κι αυτό γιατί ενώ το Υπουργείο επιθυμεί να θέσει ένα κατώτερο όριο στον αριθμό των εργαζομένων, το ΕΣΡ υποστηρίζει ότι (με εξαίρεση τους ενημερωτικούς σταθμούς) κάλλιστα θα μπορούσαν να νομιμοποιηθούν ραδιοσταθμοί που παίζουν αυτοματοποιημένο πρόγραμμα από τον υπολογιστή και άρα, σταθμοί με υπαλλήλους μετρημένους στα δάχτυλα.

    Συγκεκριμένα, αντιγράφοντας ξανά την πρόταση του υπουργείου, προτείνεται να μοριοδοτείται ανάλογα

    • ο αριθμός προσωπικού που απασχολείται ή θα απασχοληθεί, εφόσον υπερβαίνει τα ελάχιστα όρια που τίθενται ως προϋπόθεση συμμετοχής και μέχρι το διπλάσιο αυτού. Ο αριθμός αυτός θα διαφοροποιείται ανάλογα με το είδος της επιχείρησης (τηλεοπτικός σταθμός, ραδιοφωνικός), το περιεχόμενο του προγράμματος και την εμβέλεια
       
    • το προσωπικό να διακρίνεται σε δημοσιογραφικό, τεχνικό και διοικητικό
       
    • για τους υποψήφιους που λειτουργούν ήδη επιχείρηση θα λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος του προσωπικού πλήρους απασχόλησης καθώς και το προσωπικό που πρόκειται να απασχοληθεί με βάση το αναλυτικό επιχειρησιακό σχέδιο.

    Το ΕΣΡ προσθέτει:

    • Να λαμβάνονται υπόψη οι εργαζόμενοι με δελτίο παροχής υπηρεσιών, ενώ ειδικά για τις επιχειρήσεις των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (δήμοι, εκκλησία κλπ) «να υπολογίζονται ως εργαζόμενοι και αυτοί που προσφέρουν εθελοντική εργασία». Φυσικά εδώ χτυπάει το καμπανάκι για πολλούς ραδιοσταθμούς, κυρίως για το ραδιοσταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος, που έχασε την άδεια για δεύτερο σημείο εκπομπής αφού το προσωπικό που παρουσίασε ήταν... εθελοντές.
       
    • Να λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος εργαζομένων την τελευταία 3τία, γιατί στις προηγούμενες αδειοδοτήσεις αρκετοί είχαν προβεί σε αθρόες προσλήψεις λίγο πριν τη διαδικασία αδειοδότησης.
       
    • Στις συγχωνεύσεις να λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος του συνόλου των εργαζομένων των συγχωνευμένων επιχειρήσεων, ενώ για τις νέες επιχειρήσεις να λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός που προσδιορίζεται στην οικονομοτεχνική μελέτη, ο οποίος θα ελέγχεται σε τακτά χρονικά διαστήματα μετά τη λήψη της αδείας.

      Το ΕΣΡ βεβαίως δεν μας θυμίζει τι κυρώσεις επιβλήθηκαν
      στους ραδιοσταθμούς Planet και Athens Business Radio/Orange, των οποίων η λειτουργία επετράπη με αλλαγή ύφους (από ενημερωτικό σε μουσικό) και με προσωπικό ελάχιστο σε σχέση με αυτό που είχαν δεσμευτεί.
       
  • Κριτήριο προγραμματικής πληρότητας.  Προτείνεται και από τους 2 φορείς να αξιολογείται η διάρκεια και η συχνότητα των εκπομπών ενός σταθμού ανάλογα με το είδος του και την εμβέλειά του, ορίζοντας παράλληλα ένα κατώτατο όριο όλων των παραπάνω το οποίο η κάθε επιχείρηση θα πρέπει με το κατατεθέν πρόγραμμά της να υπερβαίνει. Επίσης θα πρέπει να γίνεται τακτικός έλεγχος μετά την αδειοδότηση. - Ένα κριτήριο που ορθώς σε προηγούμενες μοριοδοτήσεις έχει χαρακτηριστεί λάστιχο, καθώς δεν είχε οριστεί κανένα αντικειμενικό κριτήριο του όρου "πληρότητα" και φυσικά τα μόρια πήγαιναν... όπου ήθελαν.
     
  • Κριτήριο συγχώνευσης. Δυο ή περισσότερα νομικά πρόσωπα που λειτουργούν νομίμως βαθμολογούνται στο κριτήριο αυτό ανάλογα με την εμβέλεια των σταθμών που λειτουργούν σε συνδυασμό με την εμβέλεια της άδειας για την οποία υποβάλλουν υποψηφιότητα. Φαίνεται ως μια ρύθμιση που φαίνεται ότι αφορά κυρίως τις περιφερειακές τηλεοπτικές άδειες, όπου αρκετοί τοπικοί σταθμοί θα πρέπει να ενωθούν με άλλους, γειτονικών νομών, προκειμένου να διεκδικήσουν άδεια σε περιφερειακό επίπεδο.
     
  • Κριτήριο αρνητικής βαθμολόγησης, όπου... όλα πληρώνονται!  Θα υπολογίζονται αρνητικά στο υποψήφιο τυχόν κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από το ΕΣΡ και την τελευταία πενταετία και δεν έχουν ανακληθεί, ή ανασταλεί ολικώς ή μερικώς. Το ΕΣΡ προσθέτει η επιβάρυνση να είναι ανάλογη της σοβαρότητας του παραπτώματος για το οποίο έχει τιμωρηθεί η επιχείρηση. Πολύ σωστά ο αντιπρόεδρος του ΕΣΡ διαφώνησε επισημαίνοντας ότι αρκετές φορές δεν επιβλήθηκαν στο σύνολο των παρανομούντων αλλά σε κάποιους από αυτούς, αφετέρου γιατί αρκετές σοβαρές ποινές του Συμβουλίου εκκρεμούν να κριθούν από το ΣτΕ χωρίς να υπάρχει αναστολή τους. Επίσης τονίζει ότι δεν μπορεί να γίνει αξιολόγηση της βαρύτητας των ποινών, γιατί κατά την ιεράρχηση υπάρχει σοβαρός κίνδυνος αυθαιρεσίας από την πλευρά του ΕΣΡ.

     

γεωγραφική τοποθεσία: 

Σχόλια

Και τελικά;

Τελικά κανείς δεν ξέρει πού θα πάνε τα πράγματα από πλευράς Υπουργείου και ΕΣΡ. Ενώ το ΕΣΡ θα κρίνει τελικά τα μόρια, το Υπουργείο είναι αυτό που θέτει τους κανόνες της διαδικασίας. Και όχι άδικα θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος ότι με γνωστούς υποψηφίους και δεδομένες καταστάσεις, όταν θέτεις κριτήρια ουσιαστικά δίνεις και τις άδειες.

Οι προηγούμενες μοριοδοτήσεις στο ραδιόφωνο (μιάμιση στο νομό Αττικής και μισή στο νομό Θεσσαλονίκης) κάθε άλλο παρά εφησυχασμό μπορούν να προκαλούν, αφού και τότε είδαμε κριτήρια να αλλάζουν τελευταία στιγμή, λίστες να κόβονται και να ράβονται και σταθμοί να πηγαινοέρχονται με τεράστια άνεση από την τελευταία θέση στην πρώτη δεκάδα.

Δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστη φυσικά και η εύλογη καθυστέρηση της κατάθεσης του νομοσχεδίου, που εκτός από το ότι παρατείνει την άνεση όλων όσων έχουν βολευτεί μέχρι στιγμής, δίνει χρόνο για προετοιμασία σε νέους παίχτες (δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλοι οικονομικοί παράγοντες κυβερνητικών συμφερόντων μπήκαν στο παιχνίδι των media πριν από μερικές εβδομάδες).

Και οι συχνότητες;

Επίσης το νομοσχέδιο δεν πάει πουθενά χωρίς... τις συχνότητες, που δικαίως χαρακτηρίζεται το "φιλέτο" της όλης υπόθεσης. Διοτί μετά τα κριτήρια, ο αριθμός των συχνοτήτων ανά νομό είναι αυτός που θα καθορίσει τον τελικό αριθμό των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών. Ήδη, την τελευταία δεκαετία, θεσπίστηκαν με Υπουργικές Αποφάσεις μια σειρά από ραδιοτηλεοπτικούς χάρτες της επαρχίας, με βάση τεχνικές μελέτες ανά νομό. Αν κρίνουμε όμως ότι κατά την αδειοδότηση της Αττικής ο χάρτης άλλαξε τουλάχιστον τρεις ή τέσσερις φορές μέσα σε δυο χρόνια, δεν ξέρουμε τι να περιμένουμε για την επαρχία, όπου οι υπάρχοντες χάρτες (βλ. παλαιότερο δημοσίευμα του ραδιόφωνο.gr) ορίζουν σε ορισμένους νομούς μόνο... δύο ιδιωτικές συχνότητες!

Σύμφωνα με δημοσιεύματα τη λύση θα κληθούν να δώσουν για μια ακόμη φορά μελέτες του Μετσόβειου Πολυτεχνείου, που θα οριστικοποιήσουν τον τελικό αριθμό, αν και όλοι γνωρίζουν ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις πάντα βρίσκονταν μια δεύτερη επιστημονική άποψη για να ανατρέψει τα πράγματα. Επίσης, τουλάχιστον για το ραδιόφωνο, δε φαίνεται να αποτελέσει λύση η ψηφιακή τεχνολογία και το DAB, καθώς τουλάχιστον άμεσα υπάρχει μικρή διείσδυση σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή αγορά και η ΕΡΤ δε φαίνεται διατεθειμένη (ή ικανή) να "το σπρώξει" όπως έγινε με τα τηλεοπτικά.

Η Πραγματική κατάσταση στο ραδιόφωνο της Αθήνας.

Πολλά ακούστηκαν μετά το κλείσιμο των «παράνομων» σταθμών του Υμηττού . Έχω την εντύπωση πως η πραγματική αλήθεια για το τι έγινε και το τι γίνεται τόσα χρόνια για το θέμα αυτό, κρύβεται, από τα μεγάλα ΜΜΕ άλλα και από πολλούς άλλους. Όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:

- Τέλη δεκαετίας του 80: Ξεφυτρώνουν οι πρώτοι ιδιωτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί στην Αθήνα και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Μερικοί σταθμοί παίρνουν επίσημη άδεια εκπομπής, άλλα πολλοί σταθμοί εκπέμπουν χωρίς άδεια. Όσες άδειες εκδόθηκαν τότε από το κράτος, έληξαν μετά από μερικά χρόνια, χωρίς να γίνει νέα προκήρυξη.

- 1996: Ξεκινάει η διαδικασία αδειοδότησης των ραδιοφωνικών σταθμών Αττικής. 86 σταθμοί υποβάλλουν αιτήσεις για μόνο 20 άδειες.

- 2001: Μετά από 4 χρόνια, το ΕΣΡ ανακοινώνει τη τελική λίστα με τους 20 αδειοδοτημένους σταθμούς. Λείπουν από τη λίστα αρκετοί μεγάλοι σταθμοί. Όμως, δια μαγείας, ανακαλύπτουν 8 επιπλέον συχνότητες! Το ΕΣΡ, υπό μεγάλη πίεση από τον Υπουργό Τύπου Δημήτρη Ρέππα, δεν ακολουθεί την αρχική μοριοδότηση για τους υπόλοιπους 8 σταθμούς, άλλα δίνει με το έτσι θέλω, 8 «προσωρινές» άδειες σε 8 σταθμούς χωρίς να γνωρίζει κανείς με ποια κριτήρια τους επέλεξαν τα μέλη του ΕΣΡ. Μεταξύ αυτών, ο ραδιοφωνικός σταθμός Profit, που είχε λειτουργήσει για μόνο 20 ημέρες!

- Έτσι, την βραδιά της 28 Μαρτίου 2001, κλιμάκια της ΕΕΤΤ κλείνουν τους «παράνομους» σταθμούς στον Υμηττό και στο Αιγάλεω. Όμως, παρόλο που ο κ. Ρέππας και ο Υπουργός Μεταφορών κ. Βερελής επέμεναν ότι «δεν χωράνε» περισσότερο από 28 σταθμοί και συχνότητες, αρκετοί «νόμιμοι» σταθμοί, όπως ο Σκάι, ο ΑΝΤ1, ο Flash και άλλοι, κράτησαν 2-3 συχνότητες αναμετάδοσης στο Λεκανοπέδιο της Αττικής.

- Μετά από λίγο καιρό εμφανίζονται οι «γνωστοί-άγνωστοι» , με κανονική εκπομπή από τον Υμηττό, χωρίς να τον κλείσει ποτέ η ΕΕΤΤ. Την ίδια εποχή, οι σταθμοί που έκλεισαν τον Μάρτιο του 2001 προσέφυγαν στο Στ.Ε, ενώ υπήρχαν πολλές πιέσεις να δοθούν νέες άδειες, καθώς αρκετοί «μεγάλοι» σταθμοί έμειναν έξω (π.χ. Λάμψη, Radio Deejay, κλπ.). Επίσης, σύμφωνα με νέα τεχνική μελέτη, 35 έως 39 σταθμοί θα μπόρεσαν να εκπέμπουν χωρίς κανένα πρόβλημα στην Αττική.

- Φεβρουάριος 2002: Το ΕΣΡ ανακοινώνει νέα λίστα με 15 νέους σταθμούς προς αδειοδότηση, για να αντικαταστήσουν τις 8 προσωρινές άδειες του 2001, μαζί με 7 νέες άδειες. Αξιοσημείωτο: η κυβέρνηση αρνήθηκε να εκδώσει 4 επιπλέον άδειες, για να γίνουν 39 συνολικά οι σταθμοί.

- Στην τελευταία θέση εκείνης της λίστας του ΕΣΡ, υπήρχε ισοβαθμία στα μόρια μεταξύ των σταθμών Diva FM, Radio Gold, και της Πειραϊκής Εκκλησίας. Όμως, την τελευταία στιγμή, βρέθηκε στην 15η θέση ο ραδιοφωνικός σταθμός Business Radio του κ. Κουρή, αφήνοντας εκτός τους Diva FM, Radio Gold και την Πειραϊκή Εκκλησία. Το ΕΣΡ δεν χρησιμοποίησε το κριτήριο της παλαιότητας σ’ αυτή τη μοριοδότηση, αφήνοντας έξω σταθμούς που είχαν βρεθεί στους πρώτους 35 της μοριοδότησης του 2001, (π.χ. Ράδιο Άστυ, κλπ.) Η δικαιολογία του ΕΣΡ τότε για την χορήγηση άδειας προς το Business Radio: ο σταθμός θα γινόταν ο «πρώτος οικονομικός σταθμός της Αθήνας.» Κάθε άλλο παρά οικονομικός έγινε, γιατί η συχνότητα πήρε...πορτοκαλί χρώμα. Ανάμεσα στους 15 και ο Δίφωνο FM, που δεν είχε λειτουργήσει ποτέ, και ούτε λειτούργησε ποτέ...μετά από ένα μεγάλο διάστημα με την ονομασία «88 FM», άλλαξε όνομα και έγινε Virgin Radio και αργότερα Oasis 88 (με πρόγραμμα πολύ διαφορετικό από αυτό που παρουσίασε στην αίτηση του για άδεια).

- Ενώ η «Πειραϊκή Εκκλησία» δεν βρέθηκε ανάμεσα στους 15 που πήραν άδεια το 2002, συνέχισε να εκπέμπει ανενόχλητα, χωρίς άδεια, ενώ όταν ξανάνοιξε ο Νίκος Μαστοράκης το Radio Gold (οι δύο σταθμοί είχαν ισοβαθμήσει τελικά στην 16η θέση μαζί με το Diva FM), τα συνεργία της ΕΕΤΤ έκλεισαν το Radio Gold αμέσως, χωρίς να ενοχλήσουν τον σταθμό του Καλλίνικου. Σταθμοί όπως ο Digital συνέχισαν να εκπέμπουν με την ανοχή της ΕΕΤΤ και του κράτους.

- 2004: Το Στ.Ε. εκδίδει απόφαση υπέρ των Radio Gold, Diva FM και της Πειραϊκής Εκκλησίας, και κρίνει την αδειοδότηση των «15» παράνομη. Αντί να γίνει νέα προκήρυξη για να δοθούν νέες άδειες, η κυβέρνηση «νομιμοποιεί» τους 15 μαζί με τους Gold, Diva και την Πειραϊκή Εκκλησία, μέχρι την νέα προκήρυξη αδειών.

- 2005: Οι άδειες του 2001, που είχαν διάρκεια τεσσάρων χρόνων, έληξαν. Η κυβέρνηση δίνει «παράταση» σε όλους τους «νόμιμους» σταθμούς, και νομιμοποιεί το σταθμό Παρέα FM του Δημ. Ρίζου.

- Με την ψήφιση του Ν. 3310/2005, η κυβέρνηση «νομιμοποιεί» όλους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς που λειτουργούσαν κατά τις 31-12-2004, από τον Υμηττό, που είχαν καταθέσει αίτηση χορήγησης άδειας σε όλες τις προηγούμενες διαγωνιστικές διαδικασίες, και που είχαν το ίδιο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Αρκετοί σταθμοί καταθέτουν αίτηση για βεβαίωση νομίμου λειτουργίας, χωρίς να εκδώσει το ΕΣΡ καμιά επίσημη βεβαίωση, παρόλο που αρκετοί είναι οι σταθμοί που πληρούν τα τρία κριτήρια του Ν. 3310/2005.

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΟΛΟΙ? ΠΟΙΟΝ ΕΝΟΧΛΟΥΝ?ΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ?ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΕΜΑΤΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΠΑΝΤΑ ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΡΤΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΕ ΝΑ ΕΝΟΧΛΗΘΕΙ ΚΑΝΕΙΣ!! ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΠΩΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ 10,000 ΚΩΜΩΤΗΡΙΑ Η SURER MARKET ΚΑΙ ΟΧΙ 10,000 ΣΤΑΘΜΟΙ? ΓΙΑΤΙ ΕΝΑ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ ΝΑ ΜΠΩΡΕΙ ΝΑ
ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΜΕ ΕΝΑΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΓΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ,ΚΑΙ ΕΝΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ?ΕΠΗΧΕΙΡΗΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ Η ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ?ΓΙΑΤΙ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΚΑΙ ΠΡΩΙΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΕ?ΓΙΑΤΙ?ΤΙ ΣΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ ΕΣΑΣ ΑΝ ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ(Ρ/Σ) ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΕΣΟΔΑ Η ΟΧΙ ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΤΗΝ ΔΕΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΤΕ? 20 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΣΑΣ ΤΑ "ΑΚΟΥΜΠΑΜΕ" ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΛΟΙΠΟΝ? ΜΗΠΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΩΡΕΙΤΕ ΕΛΕΓΧΕΤΕ ΜΕΣΩ ΚΑΠΟΙΟΝ "ΔΙΚΩΝ" ΣΑΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΕ ΤΑ "ΠΡΟΒΑΤΑΚΙΑ" ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΘΕΛΕΤΕ ΕΕΕ? ΓΙΑΤΙ Η ΜΠΑΝΤΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΖΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΜΙΑΣ ΚΙ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ?...ΣΧΕΔΟΝ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΚΡΑΤΑΕΙ ΤΟ ΘΡΙΛΕΡ ΜΕ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΕΜΑΣ ΤΟ ΕΣΡ ΤΗΝ ΕΕΤΤ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ..ΟΥΤΕ Η ΛΑΜΨΗ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΟΣΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ..ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ..ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΔΕΙΕΣ? Ο Ε Ο? ΜΕ ΤΙΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΘΑ ΠΕΤΑΞΟΥΜΕ ΤΙΣ ΤV ΚΑΙ ΤΑ ΡΑΔΙΩΦΩΝΑ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ....DVD..MP3...CD..KAI..NETRADIO..ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΩ ΕΝΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ MONO ΣΤΟ INTERNET...ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΤΟ 80% ΤΟΥ ΠΛΥΘΥΣΜΟΥ ΕΧΕΙ Η/Υ...ΓΙΑΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΚΥΡΙΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΚΑΙ ΜΗ,ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΜΠΑΝΤΕΣ,ΕΣΡ,ΠΡΟΣΤΙΜΑ,ΑΔΕΙΕΣ,ΚΤΛ..ΚΤΛ..?
ΘΑ ΜΑΣ ΑΚΟΥΝΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΕΞΟΔΑ-ΕΣΟΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΑΣ ΥΣΥΧΟ..ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ...(ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΟ ΓΙΑΤΙ ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ..ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΟΥ Ο ΝΟΜΟΣ ΙΣΩΣ ΨΗΦΙΣΤΕΙ,ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ?..ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ Ο Ε Ο?)

Distixws re file, autes h m***kies ginountai mono, ma mono sthn Ellada. Mono stin Ellada teliwnoun oi adeies kai anti na ginei nea prokirixi, dinoun paratasi se olous tous sta8mous. Mono stin Ellada dinoun adeia se radiofwno...20 hmerwn kai kleinoun me to etsi-8elw radiofona pou leitourgousan epi xronia, me akroamatikotita, ependiseis, proswpiko, klp.

Mono stin Ellada yparxei autos o periergos tropos skepseis oti ta FM meta tous 103 h 104 einai epikidina gia ta aeroplana. Exoun paei stin Agglia, opou oloi sxedon oi idiwtikoi sta8moi einai apo tous 100-108? Exoun paei Italia? Exoun paei Ameriki? Stin Nea Yorkh yparxoun 5 (nai, 5) aerodromia stin evriteri perioxi kai omws h mbanta einai gemati apo tous 88 ews tous 108, me sta8mous pou exoun apo 1 ews 50 kilowatt (nomima).

Mono stin Ellada kanenas "nomimos" sta8mos den tirei tous nomous kai paizei me polu parapanw isxh apo oti epitrepei o nomos. Mono stin Ellada o ka8e apateonas megaloepixirimatias kai megaloekdotis exei 4-5 sta8mous otan o nomos epitrepei na exei mono ena sta8mo. Mono stin Ellada bazoun prostima se sta8mous pou ekpempoun se deytero shmeio ekpompis gia na mboroun na kalipsoun olo to nomo gia ton opoio exoun (h mallon diekdikoun) adeia, alla kanoun ta strava matia gia tis paranomies tis A8hnas.

Mono stin Ellada den yparxei kamia provlepsi gia mh-kerdoskopikous sta8mous pou 8a anhkoun se panepistimia, topikes organoseis, klp. Akoma kai stin "apolitisti" Tourkia, stin Kwnstantinoupoli opou ekpempoun sxedon 100 sta8moi (nai, 100 sta8moi), yparxoun kai panepistimiakoi sta8moi. Mhpws eimaste pisw apo tous Tourkous? Mallon nai...efoson se olo to Aigaio pianoun Tourkikoi tileoptikoi sta8moi *kampana* enw se polla nisia oute EPT blepoun!

Kai anti na diamartirete kaneis gia auth ti katastasi, exoun mazeftei oloi oi roufianoi, oi kakomiroi, oi zilarides, pseftes, oloi oi e3ipnakides kai ta bazoun me ton Digital kai ton Blue Space kai ton ka8e peirati les kai autoi ftaine gia tin katastasi auth pou epikratei gia 20 xronia.

Deite ti ginetai stin mbanta twn FM se alles megales poleis...etsi gia na ma8ainoume:

Kwstantinoupoli: http://www.habernet.net/radyo/radyoistanbul.html
Rwmh: http://xoomer.virgilio.it/frequenze-radio/rm.htm
Madriti: http://www.terra.es/personal/adolfo/tabla.htm
Parisi: http://www.annuradio.fr/index.php?mode=searchville&choixville=PARIS
Nea Yorkh: http://www.radio-locator.com/cgi-bin/locate?select=city&city=new+york&state=ny&sid=&x=0&y=0 (O Verelis, tote to 2001 meta to prwto kleisimo twn sta8mwn, eixe bgei stin tileorasi kai dilwse pws h Nea Yorkh exei mono 15 radiofwnikous sta8mous...les kai mas ekane kamia xarh pou "afhse" 28 sta8mous - tote - na ekpempoun)

Φίλε, από τη μεριά σου καλά τα λες... όμως δεν έχεις λάβει σοβαρά υπόψη σου τις παρεμβολές που δέχονται οι σταθμοί από γειτονικές χώρες.

Αν κάνεις μια βόλτα στο Αιγαίο, θα δεις ότι πολλοί ελληνικοί σταθμοί δέχονται παρεμβολές από Τουρκικούς που εκπέμπουν στην ίδια ή σε διπλανή συχνότητα (με άχρηστα μηχανήματα που σκορπάει το σήμα τους πάνω από 0,3 MHz).

Σκέψου ότι σε κάθε νησιωτικό Νομό (Νομός Λέσβου, Νομός Χίου, Νομός Σάμου και Νομός Δωδεκανήσων) υπάρχουν περίπου 15 νόμιμοι σταθμοί οι οποίοι δέχονται παρεμβολές... Φαντάσου τι θα γίνει αν πάρουν άδεια 20 ή 25 σταθμοί τι έχει να γίνει...

Επίσης, στην επαρχία η πίτα των διαφημίσεων μοιράζεται σε πολλούς σταθμούς με αποτέλεσμα να ρίχνουμε πολύ χαμηλά τις τιμές σε σημείο που δεν μπορούμε να βγάλουμε τα έξοδά μας...

Όποιος δεν έχει σταθμό, έχει την "κάψα" να αποχτήσει, να κάνει εκπομπή... όμως δεν λαμβάνει υπόψη ότι εμείς στην επαρχία τα βγάζομε πέρα πολύ δύσκολα... και έχουμε και την ΕΕΤΤ η οποία δεν κλείνει τους παράνομους..

Εγγραφή στο all greek radio news