Pandora: αντιπαράθεση με πνευματικά δικαιώματα και το ραδιόφωνο

Είναι ένας αγώνας για να ισορροπήσει κανείς τι θέλει ο καταναλωτής, τι πρέπει να καταβληθεί στους καλλιτέχνες και τι θα ευχαριστήσει τους επενδυτές. Ένα άρθρο των New York Times περιγράφει λεπτομερώς πόσο δημοφιλής έχει γίνει η εταιρία Pandora έχει γίνει με τους καταναλωτές, την πτώση των τιμών των μετοχών της και την «ανταγωνιστική» σχέση της με τη μουσική βιομηχανία. Η Pandora έχει πάνω από 81 εκατομμύρια χρήστες, στριμάροντας 1.700.000.000 ώρες μουσικής το μήνα. Αλλά η τιμή της μετοχής της έχει πέσει κατά 60 τοις εκατό από τα ανώτερά της το περασμένο έτος. Και ως παράδειγμα της «ανταγωνιστικής» σχέσης με τη μουσική βιομηχανία, ο  τραγουδοποιός Desmond Child είπε στους Times ότι το τραγούδι Bon Jovi "Livin' on a Prayer"  το οποίο ο ίδιος βοήθησε να γραφτεί, παιζόταν 6,5 εκατομμύρια φορές μέσα σε περίοδο 90 ημερών - που ανεβάζει τα δικαιώματα μετάδοσης στο ευκαταφρόνητο ποσό των 110 δολαρίων. Αυτό που δεν αναφέρθηκε ήταν ότι  ο καθένας που ακούει στην υπηρεσία σε τακτική βάση μπορεί να ακούσει ότι το φορτίο των διαφημίσεων όλο και ανεβαίνει - αν και απέχει ακόμα κατά πολύ από τον αβάσταχτο αριθμό διαφημίσεων που μεταδίδει η αγορά του ραδιοφώνου.

Παρά την πρόσφατη έναρξη της Πλατφόρμας Μάρκετινγκ Καλλιτέχνη, ενός ταμπλό δεδομένων, όπου οι καλλιτέχνες μπορούν να δουν από μόνοι τους ποια από τα τραγούδια τους είναι οι πιο δημοφιλή και πού τα ακούνε οι καταναλωτές, η ισχυρές πιέσεις που ασκεί η Πανδώρα για να μειωθούν τα ποσοστά των πνευματικών δικαιωμάτων έχει ενοχλήσει αυτήν καθαυτή την ομάδα την οποία  η υπηρεσία ροής χρειάζεται περισσότερο. Έχει οδηγήσει ακόμη κάποιους καλλιτέχνες να αναρωτιούνται ποιες είναι οι πραγματικές προθέσεις της εταιρείας, σύμφωνα με τον  εκτελεστικός διευθυντή της  MusicFirst Ted Kalo: "Θα ήταν λάθος να πιστεύουμε ότι η νηνεμία είναι η λύση του προβλήματος.  Όσο αποτυγχάνουν να πληρώνουν όλους τους καλλιτέχνες αρκετά για τη μουσική που χρησιμοποιούν, εμείς θα φροντίσουμε οι καλλιτέχνες να γνωρίζουν με ποιανού το μέρος είναι".

Η Pandora υποστηρίζει ότι η προσπάθειά της να μειώσει τα δικαιώματα είναι ένας τρόπος για να εξομαλύνει την αντιπαράθεση με το ραδιόφωνο, στο οποίο έχει στοχεύσει, με την ελπίδα να κλέψει τη βάση των ακροατών του, καθώς και τα διαφημιστικά έσοδα. Το ραδιόφωνο, βέβαια, δεν πρέπει να πληρώνει τις δισκογραφικές εταιρείες και τους καλλιτέχνες για τη μουσική που παίζει. Το 2014 η Pandora κατέβαλε σχεδόν 450 εκατομμύρια δολάρια σε κόστος αδειών μουσικής. Η διαδικασία Copyright Royalty Board, που θα καθορίζει τις τιμές για όλες τις υπηρεσίες μετάδοσης μουσικής μέσω διαδικτύου μέχρι το 2020, θα πρέπει να διευθετηθεί μέχρι το τέλος του έτους.

ετικέτες: 
γεωγραφική τοποθεσία: 

Εγγραφή στο all greek radio news